Reageer op: Dromen dat je iemand anders bent

Forums Mystieke dromen Dromen dat je iemand anders bent Reageer op: Dromen dat je iemand anders bent

Artemis
Gast

Ook ik heb dit soort dromen al zolang als ik me herinner. In ongeveer een kwart van mijn dromen belichaam ik iemand anders, waarbij ik ook andere vrienden en/of familieleden heb.
Ik heb bij sommige dromen sterk het gevoel dat het om een vorig leven van mijzelf gaat. In een heel enkel geval komt daar zelfs een naast familielid in voor die in zo’n droom ook een andere rol vertegenwoordigt.
Maar zo heel af en toe droom ik ook over andermans leven terwijl ik daar weinig verbinding mee voel. Alsof ik naar een willekeurige film of filmfragment kijk zonder dat het verhaal mij erg interesseert. Een beetje zoals zappen op tv, waarbij je per ongeluk op een verkeerd kanaal blijft hangen. Bij deze laatste dromen vraag ik me af of het werkelijk iemand anders leven is (of was) en dat ik daar per ongeluk op “intune”. Het zou heel interessant zijn om hier dieper op in te gaan met iemand anders die dit soort ervaringen heeft.