Reageer op: Auto te water

Forums Algemeen Auto te water Reageer op: Auto te water

Loes
Gast

dag Yvette,

hierbij een poging jouw droom te duiden… (NB ik ben life & loopbaancoach en gebruik ook droominterpretatie vanuit de psychologie).

Allereerst een vraag: wat voelde je (welke emotie) tijdens deze droom? Emoties vertalen zich namelijk 1-op-1 naar de werkelijkheid. Dus als je bijvoorbeeld bang bent in je droom (emotie = angst) dan gaat je droom in ieder geval over iets waar je bang voor bent.

De tweede vraag: ben je in werkelijkheid bang voor dit letterlijke scenario: dus dat jullie met het gezin in het water terecht komen? Een letterlijke duiding kan soms het antwoord zijn. Mocht dat niet zo zijn, lees dan verder.

De auto komt vaak voor als droomsymbool. Dit voertuig brengt je van A naar B. Met jou achter het stuur… of iemand anders… Het gaat over hoe jij je beweegt in het leven; die auto gaat dus over jouzelf.

Ik zie verschillende elementen in de droom die te maken hebben met verantwoordelijkheid nemen (of niet), wel of geen controle hebben in je leven dan wel los laten, figuurlijk: ‘’uit de bocht vliegen’’ , ‘van het pad raken’ en de angst voor dit alles (afhankelijk van de emotie in je droom). Dat kan te maken hebben jouzelf (bijv. hou jij je verhoudt tot je eigen ‘drive’ en emoties) maar evt. ook met je relatie en hoe jij naar je houding/gedrag van je partner kijkt. Ik adviseer je om zelf te voelen wat resoneert, wat klopt.

Als ik je droom lees ben je denk ik bang dat als je de controle wat loslaat en wat ‘vrijer’ in het leven gaat staan het slecht afloopt. Dat je (figuurlijk) ‘’kopje onder gaat’’, niet alleen jij maar ook je kinderen. Waarbij je kinderen letterlijk je kinderen kunnen symboliseren maar ze kunnen ook staan voor je eigen innerlijke kind, het potentieel dat je nog niet hebt uitgepakt en nog onbewust (‘onder water’) is.

En bij je opmerking over het schip moet ik meteen denken aan ‘’tussen wal en het schip’’ terecht komen. Vraag jezelf eens af: wie of wat komt er tussen het wal en het schip terecht?…(of dreigt te komen).

Wat voelt als kloppend voor jou?…

Groet,
Loes