Reageer op: Dochter dood

Forums Algemeen Dochter dood Reageer op: Dochter dood

Hannah
Gast

Hoi Ellen,

Kan me voorstellen dat je geschrokken ben.. en het je bezig houd.

Als ik de droom zou vertalen, zou ik zeggen dat het snel bergafwaarts kan gaan wanneer je dochter zelfstandig snelle vooruitgang heeft (symbolisch de fiets).

Dat bergafwaarts gaan kan op zich best spannend en leuk voor haar zijn en hoeft niet gevaarlijk te zijn, mits de berg niet te steil is natuurlijk. Nu lijkt het op dat het gevaar erin schuilt dat ze figuurlijk tegen een muur aanloopt (fietst in dit geval).

De uitdrukking ‘Met het hoofd tegen de muur lopen (=Het onmogelijke proberen).

Een interpretatie zou kunnen zijn dat je teveel vertrouwen stelt in wat je 4-jarige dochter al aan kan qua zelfstandige vooruitgang en je beter op moet letten waar het heen gaat. Als het vervolgens slechter (bergafwaarts) gaat en misschien ook te snel kan het erop neerkomen dat ze uiteindelijk het onmogelijke probeert, haar hoofd erop breekt.

zich het hoofd breken over iets (=trachten een antwoord te vinden op een moeilijke vraag).

Dus mogelijk goed om te kijken of waar je dochter zich zelfstandig mee bezig houd niet gevaar op kan leveren omdat ze er gefrustreerd van raakt als het vervolgens niet lukt, omdat het te snel is gegaan.

(Zelf houd ik bij dit soort dromen toch voor de absolute zekerheid ook een fysieke interpretatie bij de hand, dus zou ik ook even extra opletten de komende tijd bij het fietsen).

Hoop dat je er iets aan hebt en mee kunt.