Reageer op: Moord en ermee weg wilen komen.

Forums Nachtmerries Moord en ermee weg wilen komen. Reageer op: Moord en ermee weg wilen komen.

Hannah
Gast

Heftige droom, sterkte ermee. Heeft misschien te maken met het onbewust afsluiten van je aanranding nu je volwassen bent. Het laat de dader koud wat het met jou heeft gedaan (keert je de rug toe en herkent je niet) en je besluit het voor goed af te sluiten. Aangezien het vervolgens je ex is die je hebt vermoord, zou het kunnen dat je onbewust voelt dat jij schuldig bent aan (in romantische sfeer en verbinden met) je ex ‘koud’ te hebben gemaakt. Bloed aan je handen hebben, betekent schuldig zijn aan, aan je schoenen lijkt me minder erg maar is misschien soortgelijk. Zelf zie ik schoenen als ‘voortgang in de buitenwereld’. Maar als het specifieke schoenen waren kan dat ook nog wat extra betekenen in de context van ‘schuldig zijn aan’. Het zou kunnen dat je aanranding gevolgen heeft gehad voor de relatie die je had met je ex en ook op hem. Dat je daar onbewust nu schuldig over voelt en aan het verwerken bent.

Het zou net zo goed kunnen gaan om een innerlijke mannelijke kant van jezelf die je vermoord hebt omdat je dacht dat het de aanrander was. Dat is voor jezelf om aan te voelen. En ik weet niet hoe de situatie nu is rond je werkelijke ex en familie.

Als je nog bepaalde associaties hebt met delen van de droom en je situatie in het echt dan kan dat meestal helpen om de droom tot in detail uit te pluizen.