Reageer op: Meerdere dromen over ex terwijl ik dolgelukkig ben in huidige relatie.

Forums Liefde en seks Meerdere dromen over ex terwijl ik dolgelukkig ben in huidige relatie. Reageer op: Meerdere dromen over ex terwijl ik dolgelukkig ben in huidige relatie.

Esme
Moderator

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. Bewust en onbewust in je dromen is er nog die enorme aantrekkingskracht. Je weet wat het beste is, maar je gevoel zegt heel iets anders. Hierdoor raak je in conflict met jezelf. Het verlangen is heftiger geworden en dat komt vaak door het onbekende wat aantrekt. Het is als een nieuw avontuur dat je aan wilt gaan. Maar er is ook veel verdriet en het lijkt wel alsof je in de rouw bent. In je droom geef je als maar afscheid. Het lijkt op een geest die niet weet, dat hij dood is en de dood alsmaar opnieuw herleefd. Het is erg rot om de situatie geen plaatsje te kunnen geven.

Het meest rationele is om het uitgepraat te hebben, zoals je al schreef. Weet Piet van Nick? Ik hoop niet dat het dan nog moeilijker gaat worden. Loslaten doet pijn, omdat je uit je comfortzone gaat. Maar je zult later merken, dat je er sterker uitkomt. Rituelen doen is een manier om je hoofd wat te kunnen resetten, je kracht geven en je helpen naar een nieuwe fase in je leven. Ik heb een linkje voor je: https://www.happinez.nl/spiritualiteit/dit-ritueel-helpt-je-loslaten-en-afronden/