Reageer op: Ik stierf in België

Forums Algemeen Ik stierf in België Reageer op: Ik stierf in België

Esme
Moderator

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. België zijn onze zuiderburen. Je bent niet thuis. Met niet thuis bedoel ik, dat je niet tot jezelf kan komen. Je kan nog moeilijk al je gevoelens benoemen en verklaren. Ook je karaktereigenschappen en vaardigheden hoor je goed te kunnen benoemen, zodat je je beter kan ontwikkelen in de maatschappij.

Het feest is het genot van het leven. Het betoverend meisje staat voor fantasie en haar dikke roze billen staan voor vruchtbaarheid. Het drankje is vergif en laat je sterven. Als je droomt over je eigen dood, duidt dit op een overgangsfase in je leven of je probeer je wanhopig te ontkomen aan de verplichtingen van het dagelijkse leven.

De dokter kijkt in je ogen. Je ogen zijn de weerspiegeling van je ziel. In je ogen kun je zien of je gezond of ziek bent. Blij of verdrietig enzovoort. Je visie werd troebelen en dat betekent, dat je geen overzicht hebt over situaties. De pijn kan om innerlijke pijn gaan. Situaties die je niet goed kan accepteren of kan verwerken. De adem is levenslucht en staat voor je ziel.

Ik denk niet dat het een boodschap is over je dood. De symboliek van sterven gaat om een overgangsfase naar bijvoorbeeld volwassenheid. Sterven en opnieuw beginnen. Of iets dat tegenwerkt, waardoor je ontwikkeling blokkeert. Wat zou je een waarzegger maken? Ik geloof daar niet in.