Reageer op: Mijn droom over een leeuw en een olifant

Forums Algemeen Mijn droom over een leeuw en een olifant Reageer op: Mijn droom over een leeuw en een olifant

Esme
Moderator

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. De leeuw staat symbool voor kracht, de zon en vuur. Denk aan de manen van de leeuw. In het circus heb je geen vrijheid. Je wordt toch beperkt, ondanks het vrij bewegen op het terrein. Jij als leeuw bent tam gemaakt, wat niet altijd goed lukt. Het is niet zoals de leeuw van aard hoort te zijn. Een leeuw moet jagen, rennen en prooien vangen.

Jullie zijn gewoon weer mensen geworden. En sta je weer boven de dieren. De olifant staat symbool van kracht, wijsheid, vriendelijkheid, geluk en lange levensduur. Eten geven is delen van spijs. Ze moet het eten wel waarderen, want er is hier op het circus alleen maar het eten waar ze van kan genieten. Een olifant hoort ook niet gekooid. Olifanten die tam zijn worden mishandeld en kapotgemaakt totdat ze doen wat de mens van hun vraagt. Er is hier totaal geen vrijheid et die stalen wand. Ook jij voelt je ineens opgesloten. De leeuw en de olifant zijn een spiegel van jezelf.