Reageer op: Ik was dood maar leefde als geest verder

Forums Nachtmerries Ik was dood maar leefde als geest verder Reageer op: Ik was dood maar leefde als geest verder

Esme
Moderator

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. Dood zijn is een middel om iets stop te zetten, transformeren en verder gaan. Het ouderlijk huis is de basis van je leven. Hier ben je opgevoed, opgegroeid en heb je je ontwikkeld. Het gordijn is als een sluier naar het onbekende. Je heb waarschijnlijk in een fase van zelfreflectie. Hierbij komen ook angsten naar boven. Angsten kunnen bijvoorbeeld assertief zijn, confrontaties aangaan, keuzes maken of uit je comfortzone treden. Door ze te accepteren, kun je angsten los laten.

Dood zijn is een moment van passiviteit. De andere dode mensen is zijn degene, waaraan je je spiegelt. De gespierde man staat symbool voor mannelijke kracht. Op één of ander manier triggert hij je, want je irriteert je. Je zou je af kunnen vragen wat de reden is van die irritatie. De vriend is je steun en toeverlaat. De levenden is de maatschappij, dat gewoon verder gaat. De tijd neemt geen pauze. Het kan zijn dat je eenzaamheid ervaart, ondanks tussen al die andere mensen, vrienden en familie.