Reageer op: Geweld

Forums Algemeen Geweld Reageer op: Geweld

Ben_0
Gast

Wat betekent het als de drie eenheid bewegings- en energieloos is? Of bedoel je dat omdat ik op de stoel ging zitten en het gebeuren aanschouwde dat dit een reflectie is van mijzelf, dus dat ik net als de drie eenheid “dood” ben? Dat zou kunnen kloppen, het kan zo zijn dat mijn emoties afgevlakt zijn, mensen noemen me vaak emotieloos.

Ik aanschouwde alles omdat dit mijn plan was trouwens, het was mijn geweldige idee om de corrupte politie af te schudden door voor dood te gaan spelen. Niet omdat ik niet meer kon bewegen dus ofzo. Ik deed dit bewust.

Dit alles is zeker herkenbaar als ik aan m’n verleden denk. Ik heb constant verlies gekend, leegte gevoeld en geen controle gehad. Ik weet niet of ik hier voor wegliep, hoe loop je hier überhaupt voor weg.
Als je met opkroppen bedoelt dat ik er nooit over sprak dan is dit wel waar. Ik deed dit pas wanneer het teveel was.

Misschien loop ik er nu wel voor weg, want ik heb nooit meer last van deze emoties. Ik heb besloten dat ik niks van wat ik mis (=leegte) en heb verloren nodig heb. Maar misschien is dit niet waar en ontken ik dat ik dit wel nodig heb? Hetgeen wat ik zou missen is wel een primaire behoefte eigenlijk haha. Het punt is dat ik het niet nodig wil hebben want ik ga het nooit krijgen en kan prima gelukkig zijn zonder. Althans dat denk ik, misschien diep van binnen maak ik mezelf dit alleen wijs. Maar het kan toch ook gewoon realiteit worden? Ik weet al hoe ik mezelf op een andere manier gelukkig maak. Ik heb hele ambitieuze plannen.

Op dit moment heb ik niet het idee dat ik geen controle heb of dat ik gestrest ben. Ik lijk juist heel stabiel. Ik heb zo’n beetje overal controle op. Ik ben een enorme controle freak geworden haha. Sommige momenten denk ik eventjes van niet maar dat heeft iedereen toch? Gewoon een tijdelijk dipje van max een uur.

Ik ben zeker weten impulsief trouwens, maar ik vind anticiperen een vaag begrip dus wat bedoel je daar precies mee in deze situatie?
Wantrouwend ben ik ook, ik zie geen reden waarom ik mensen zou vertrouwen. Vanaf mijn oogpunt is het zo dat wanneer je mensen vertrouwt dit altijd leidt tot nare onvoorziene omstandigheden. Dan heb ik geen controle meer dus ;).