Reageer op: Rare droom, wie kan mij helpen verklaren?

Forums Nachtmerries Rare droom, wie kan mij helpen verklaren? Reageer op: Rare droom, wie kan mij helpen verklaren?

jan123
Deelnemer

Wat ik me ook nog realiseer is dat het onderbewustzijn ook meerdere boodschappen in een droom kan mixen.
Het droombewustzijn lijkt dingen die in de zelfde categorie hebben, of een raakvlak hebben tegelijkertijd te presenteren.

Als voorbeeld twee gebeurtenissen die in een droom verwerkt worden:

Gebeurtenis 1.Op het werk kreeg ik een aankondiging voor belangrijk nieuws wat vandaag gepresenteerd werd. Hierbij had ik allemaal drukke gedachtes van wat dat nieuws inhoud.

Gebeurtenis 2.Gisteren kreeg ik een afwijzing op een verzoek bij iemand waar ik prive een vraag had uit staan. Ik liet het er niet bij zitten en ben hierop in verweer gegaan.

Vannacht droomde ik over mijn werk, de aankondiging van belangrijk nieuws waarbij we ons allemaal moesten verzamelen voor een soort afval quiz.< dit gaat duidelijk over mijn speculaties, de grote vraag wat voor nieuws er kwam>
Op een gegeven moment moest ik het podium op , ik werd afgewezen om een of andere stomme reden. Waarop ik de vrouw mij het podium af wilde duwen mijn evenwicht bewaar en assertief terug duw. < dit is duidelijk de afwijzing, waarop ik assertief reageer.>

Voor mij is dit makkelijk verklaren en onderscheiden omdat het actuele zaken zijn. Het zal lastiger worden als het allemaal wat dieper zit. Dat ervaar ik ook.

Sucses met het ontpluizen.

Onthoud ook dat als je de boodschap niet begrijp dat je onderbewustzijn deze droom, als deze belangrijk is vast nog wel vaker in andere vormen aan je laat zien.