Reageer op: Rare droom, wie kan mij helpen verklaren?

Forums Nachtmerries Rare droom, wie kan mij helpen verklaren? Reageer op: Rare droom, wie kan mij helpen verklaren?

jan123
Deelnemer

Bedankt voor je reactie Judith,

Fijn te lezen dat ik je op weg kan helpen. Het is natuurlijk altijd een duiding, hoe ik het zie. Voor jou kan het anders zijn. Ik zou zeggen luister vooral naar je gevoel.

Ik begrijp dat je meerdere ideeen hebt maar,nog niet iets concreets. Wat ik doe, al ik er zin in heb, is om gewoon met je ogen dicht te gaan zitten en de droom dan voor je te halen en vragen gaan stellen aan jezelf en aan de droom figuren.. Als ik eenmaal in de vraag modus zit zeg maar, dan krijg ik allerlei bevestigingen of weder vragen. Eigenlijk ben je dan met een diepere laag van je zelf in gesprek. Ik merk daar voor mezelf dat ik daar vooruit in ga qua ontwikkeling.

Ook kun je gaan visualiseren als je dat makkelijker vind,. Je zou dan kunnen bedenken dat die mevrouw der auto aan de kant van de weg zet om met je te praten , of dat ze bv naar huis rijd en daar met het kindje bij jou naar binnenstapt. Je kan haar op de bank bij je visualiseren en vragen waar ze moeite mee heeft , je kan ook als je niets hoort of weet of voelt er een filmpje van maken . Het leuke is dat als je met visualiseren bezig bent je op een gegeven moment dingen ziet die je niet verwacht. Eigenlijk een soort van wakkere droom.

Wat ik eigenlijk vertel is dat je op meerdere vlakken met jezelf in communicatie kan . Denken beperkt vaak. Vragen aan jezelf stellen is al vrijer. Stel dan voor al opbouwende vragen zoals hoe kan ik ? Wat kan ik doen ? En geen waarom kan ik niet? Waarom lukt mij niet? Kinderen doen ook vaak tegen hunzelf praten. Visualiseren heeft weer meer met gevoel te maken en staat heel dicht bij het onderbewuste maar, dit is wel het moeilijkste te vertalen.

Ik heb gemerkt dat vragen stellen ook je gevoel aanspreekt en daar gaat het allemaal om.

Ben benieuwd met wat je er mee kan. Zou leuk zijn als je ons op de hoogte houdt.

groet Jan