Reageer op: Droom over drijvende rotsen en zwaard dat in het water valt

Forums Algemeen Droom over drijvende rotsen en zwaard dat in het water valt Reageer op: Droom over drijvende rotsen en zwaard dat in het water valt

jan123
Deelnemer

Dit gaat over emoties, het zwaard is een leermoment. Het gaat over iets wat aan het randje van je bewust zijn zich afspeelt.
Je drijft af op zee op iets dat jij eigenlijk vastigheid moet geven ,de rots. De rots staat voor iets wat je altijd vertrouwd hebt. Als in rots vast vertrouwen. Waarvan je dacht dat het voor altijd was. Nu valt die veiligheid weg. De rots, je veiligheid bied niet meer wat het je altijd gaf, het drijft weg en neemt je me in de ruige zee van je emoties , gevoel.

Hoe verder je afdrijft des te gevaarlijker het word.
Je pakt het zwaard. Het zwaard kan staan voor het terug vechten. Ik zie het zwaard als een nobel of edel wapen. Het was een wapen van de ridders de koninklijke orde. Voor mij is het een wapen waar mee je kan leren om oude overtuigingen kunt door klieven, of te wel ontkrachten. Het staat voor een tool die je in je zelf aan het ontwikkelen bent. Het lijkt er op dat je nog niet helemaal zover bent, je staat daar radeloos op die rots, en de glimp van de oplossing ontgaat je, het valt in het water. Uiteindelijk ben je de nieuwe oplossing kwijt en verval je in oude patronen. Je geeft toe aan je emoties en laat je je mee stromen. Voor je gevoel blij je daar lang hangen maar, toch kom je op eingen kracht weer boven. Je komt tot bedaren met behulp van meerder delen van jou ( je vrienden ) Je vrienden staan voor kanten voor jou die je de moed in spreken om verder te gaan.