Reageer op: Rare droom, wie kan mij helpen verklaren?

Forums Nachtmerries Rare droom, wie kan mij helpen verklaren? Reageer op: Rare droom, wie kan mij helpen verklaren?

jan123
Deelnemer

Hoi Judith,

Ik kreeg zojuist, nadat ik gisteren je droom las een ingeving. Ik ben heel benieuwd of je er wat mee kan.

De vrouw is een deel van jou die in de auto zit. Ze weerspiegelt een deel van je dat alles onder controle had in het leven.
Haar baby , haar nieuwe idee of begin van een nieuwe ontwikkeling in het leven lag veilig naast haar( dacht ze). Dan is er de draaikolk, een psychische reactie op een andere (recente) ontwikkeling in je leven.

Naar mijn gevoel zijn de auto en de baby met draaikolk ontwikkelingen op ander niveau . Je kan er van een afstandje naar kijken en je hoeft er niet op te reageren. Het hele tafereel lijkt veilig , alsof het ideen zijn waarmee je in je hoofd kan spelen. Het is nog geen realiteit allemaal. Om het duidelijker te verwoorden, ik denk ik hierbij aan gedachten zoals bijvoorbeeld “Tijd voor aktie is nog niet nodig”. “Ik kan dit nog wel uitstellen omdat”.. Allemaal gedachten die passen bij een idee dat je nog niet uitgevoerd hebt. Iets wat nog te pril is .

Kindje vast in een stoeltje , jij achter het stuur ,alles onder controle. Jij bepaalt waar je heen gaat met je kind. Totdat…
Het lijkt erop dat door een omstandigheid in je leven, die zich uit in de draaikolk de hele boel overhoop word gehaald en je je nieuwe idee of begin nu opeens noodgedwongen toegeworpen krijgt. Je hebt een keuze om dit te accepteren of niet. De draaikolk kan overigens ook een oud zeer zijn , een angst , het lijkt op een soort schoonmaak actie van je bewustzijn.

Een draaikolk of wervelwind is het resultaat van 2 uiterste energieen in de natuur. Koude en warme lucht die in een samenspel een draaikolk veroorzaken en daarbij hun gezamenlijke energie gebruiken als een hefboom om zaken open te breken in je Voor mijn gevoel gebeurt er in je droom psychisch letterlijk zoiets. Twee uiterste gedachtevelden die niet meer te controleren zijn door je verstand. Er heeft zich te veel lading opgedaan en nu moet het zich ontladen. Een welles niettes discusie in je hoofd, waarbij de draaikolk als resultaat huishoud in je en je de baby toe werpt. De keuze lijkt ergens gemaakt en jij moet er nu meer dealen wat je grote angst aan jaagt

De vrouw wil haar baby redden en het bij zich houden. Dat bij zich houden zou je kunnen vertalen in voor je houden. Maar dat gaat nu niet meer , je kan het niet meer voor je houden. Het lijkt erop dat iets in je leven zich heel graag wilt laten zien en dat heel veel angst geeft.

Wat het ook is waar je mee worstelt, die baby word je toe geworpen. Jij kon niet kiezen maar, je bewustzijn lijkt al wel een keuze gemaakt te hebben of door omstandigheden buiten jezelf ben je in een stroomversnelling terecht gekomen waar je met je verstand niet kon kiezen.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen verwoorden. Het geen ik bij je droom ervaar onder woorden moet brengen is voor mij een uitdaging. Aangezien begrijpelijk uitten van dingen niet mijn sterkste kant is.

Waarschijnlijk zit er compleet naast met de betekenis voor je. Ik ben er nogal onzeker over maar, wat ik wel zie en wat op valt zijn de verhoudingen het perspectief in je droom. Tussen iets voor je houden, de opstapeling van gedachten/gepieker over iets nieuws en de aktie van de draaikolk waaruit blijkt dat je op een dieper onbewust level je keuze gemaakt hebt