Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom uitleg

lien
6 jaar geleden

Goedemorgen,

Vannacht droomde ik dat in de tuin waar ik sinds 14 april 2018 woon een valk een roodborstje ving.
Ik jaagde de valk weg en redde het verwarde roodborstje... Kan iemand mij de betekenis uitleggen.

6 jaar geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. De tuin staat voor geluk en comfort. De rust van het uitzicht wordt flink verstoort door de valk die het roodborstje vangt. Het kan wreed overkomen, maar het is natuurlijk wel de natuur die je ziet.

Een valk als totemdier is een ondernemer en doorzetter. Hij zorgt voor balans in de natuur. Het roodborstje staat symbool voor blijdschap en verzacht pijn. De valk neemt deze zachte kant weg door aan te vallen en stuurt je naar de eigenschap van een volhouder. Je redde het roodborstje, maar uiteindelijk wint de aanhouder.

6 jaar geleden

Ik woon in het huis sinds 14 april en kreeg niet een heel warm welkom van de buurvrouw.
Een week was ik hierdoor van slag maar heb besloten om het te laten voor wat het is in de hoop dat ze ons ook met rust laat. sinds 2 dagen begin ik me eindelijk beter te voelen in het huis en tuin. Kan het daar mee te maken hebben

6 jaar geleden

Ja, dat kan heel goed kunnen. De buurvrouw is de doordouwer en jij het lieve blije zorgzame roodborstje. Misschien een slechte start wat zich wel kan laten oplossen. Niet te lief zijn, hoor. Laat je hart spreken. Zeg wat je voelt. Sommige mensen hebben eens niet door dat ze hard over kunnen komen.

6 jaar geleden
Beheerder

De valk is een roofvogel.
Het Roodborstje is een gelukssymbool maar ook een zielevogel.
Hij staat in verband met de Karbonkel in de alchemie.
De rode kleur heeft natuurlijk een connectie met bloed en liefde.
De valk is dan de tegenstander of zwarte schaduw.
Dat is een vorm van tegenstellingen (Mannelijk/vrouwelijk?)
De ziel laat zich niet vangen.
In de alchemie is er een beeld van 2 strijdende vogels waarbij de een de topdog is en de ander de underdog.
Of het dominante tegenover het onderworpene.
Een Valk of Havik staat voor een agressieve houding in de pikorde. (heerszuchtig)
Het Roodborstje staat voor kwetsbaarheid.
Soms moet je eens van je afpikken, anders viert Havik feest.