Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

opruimen

6 jaar geleden

Hallo iedereen
ik droomde dat ik aan het opruimen was bij mijn gitaar leraar en dat hij in een grote villa woonden en hij is nu verhuist naar een klein appartement
ik heb een goeie band met mijn gitaar leraar!!
eerder droomde ik ook dat hij in dit huis woonde allen was ik toen niet aan het opruimen

ik las dat als je de spullen van iemand anders op ruimt in zijn of haar huis dat je je dan stoort aan het rommelige karakter van iemand anders
dit is bij mijn gitaar leraar absoluut niet aan de hand
ik zie hem als mijn vader
omdat ik nooit de liefde van mijn vader kreeg die een vader zijn kind hoort te geven

ik zou heel graag willen weten wat dit betekend erg belangrijk voor mij om verder te komen
alvast bedankt!

vriendelijke groet

6 jaar geleden
Beheerder

Het huis ben je meestal zelf.
Dus het is meer dat hij ergens bij je inwoont.
Opruimen is verwerken van iets uit je verleden.
Hij is een soort vaderbeeld.
Dus je zult de herinneringen aan je eigen vader wel aan het opruimen zijn.
Het grote huis is een houding (overmatig)
Maar nu lijkt het wat bescheidener.
Het grote huis kan op ambities wijzen (te grote jas)
Maar het kan b.v. ook een "vaderhuis" zijn.

6 jaar geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. Opruimen is ontdoen van bagage (blokkades, trauma's of problemen) of inzicht krijgen in situaties en daardoor beter anticiperen of planningen maken. De grote villa is jezelf te hoog laten grijpen, hoogmoed of op de tenen lopen. De gitaarleraar staat symbool voor harmonie. Het kleine appartement laat je het overzicht weer zien. Dromen gaan meestal over je eigen karakter, vaardigheden, denkwijzen en gemoedstoestand. De personages in je droom spiegelen je karaktereigenschappen. Zoals Sheherazade al aangaf, het huis staat symbool voor jezelf (vaardigheden, ideeën, gedachten, waarnemingen en eigenschappen).



1 keer bewerkt. De laatste keer was 6 jaar geleden door Esme.

6 jaar geleden

onwijs bedankt hier heb ik wat aan :)

6 jaar geleden

super dankuwel