treinen

8 jaar geleden

Ik droom vaak over treinen, soms zitten treinen me achterna. Soms sta ik op het verkeerde perron, soms dan komt er een trein voorbij met alleen maar licht erin, die dan voorbij raast. Het verschilt heel erg.

Vannacht droomde ik dat ik in de stad liep, waarbij er allemaal hijskranen en vrachtwagens waren omdat de straat opnieuw gelegd werd. Ik liep dus over modder. Ook wilde ik perse een nieuw jurkje hebben,maar ik kon de goede winkel niet vinden die ik zocht. Ik kwam elke keer allemaal schoenenwinkels tegen,overal waren schoenen. Vervolgens ging ik toch maar terug en wilde ik naar de trein gaan. het lukte me alleen niet om er te komen, omdat ik eerst door de modder liep, daarna was ik ineens ergens tussen allerlei gebouwen en wist ik de goede weg even niet.. ik haastte me omdat ik de trein niet wilde missen... en toen werd ik wakker...

altijd dus maar die terugkerende trein... wat zou deze droom bijvoorbeeld betekenen??

8 jaar geleden

Hoi

De trein is een manier om in de droom vooruit te komen. Het staat daarom symbool voor het vooruitkomen in het leven. De reis die we in de droom met een trein maken zou onze eigen levensreis zijn. De gebeurtenissen tijdens de treinrit zijn van groot belang op de uitleg. Wie in de droom in een trein stapt wil zich in het waakbestaan los maken van het dagelijkse leven. Missen we in de droom een aansluiting dan moeten we ons in het waakbestaan aan een bepaalde situatie aanpassen. Missen we de trein helemaal dan zijn we in het waakbestaan onzeker en hebben we last van opgekropte ergernissen. Wie in de droom zijn bestemming niet bereikt zal ook in het waakbestaan zijn doel niet bereiken. Dat komt waarschijnlijk omdat we ons met de stroom hebben laten meevoeren, waarbij we al lang niet meer aan de toekomst denken maar leven van dag op dag.
Ik denk dat je nog steeds op zoek bent naar je ware ik, wie ben ik, er wordt wel aan gewerkt in verband met wegen werk en hijskranenen enz.

Kijk maar of jeer wat mee kan.

Groeten H@ns.

Bianca Sibbes
4 jaar geleden

Ik droom regelmatig dat ik op vakantie ga, maar een uur van te voren moet ik mijn koffer nog pakken. De kleren die ik mee wil nemen liggen nog tussen de vuile was. Kan mijn schoenen niet vinden. Mijn vriendin is met de auto onderweg en is veel te laat vertrokken. Naar het vliegveld komen we in de file. In mijn droom zit ik zo te stressen omdat we maar niet op dat vliegveld komen. We komen ook nooit op het punt dat we in het vliegtuig stappen.

Met vriendelijke groet,

Bianca

.Vera.

Hoi,

Ik heb een droom gehad dat ik bijna onder een trein kwam. Ik was in Parijs en er stond hele zware wind, zo zwaar dat ik moest kruipen anders werd ik weg geblazen, Maar anderen mensen in de straten hadden daar niet echt veel last van. Toen kwam ik bij een roltrap, die super snel ging. Zo snel dat ik bijna viel. Weer hadden de anderen hier totaal geen last van. Na de roltrap kreeg ik nog meer last van de wind en kon ik niets meer dan me vasthouden. Toen was de wind helemaal weg, ineens. Ik kon weer normaal lopen en was van plan naar de Eiffeltoren te gaan. Ik was niet meer echt in de stad en zag een soort bouwplaatsje, daar ging ik dus heen. Daar aangekomen zag ik een treinspoor, maar om bij het bouw plaatsje te komen (dat naast het spoor lag) moest ik eerst over een hele grote hout plaat klimmen. De bouwvakkers hoorde de trein en namen veilig afstand. Ik daarin tegen zat nog op die plank en kon er niet af, de plank viel de kant van het spoor op en ik kon nog net weg kruipen voor de trein. Ik werd wakker en was heel erg geschrokken.

Ik weet niet wat deze droom betekend en kan het nergens vinden. Ik hoop dat jullie het weten.

Met vriendelijke groet,

Vera

5 maanden geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. De trein is een levenstrein. Deze is lastig te besturen. Je hebt nog niet echte doelen in het leven. De zware wind zijn de obstakels in je leven. Het lijkt erop, dat je weet dat jij niet de enige bent om te vechten voor stabiliteit. Maar zodra je passief (roltrap) bent je ziet dat de maatschappij zijn gang gaat, maar jij wel last hebt om jezelf te kunnen ontwikkelen. Parijs is een wereldstad, waar je in kan verdwalen. De Eifeltoren geeft je overzicht. De bouwplaats is een plek waar ontwikkeling is. Je hebt niet zoveel controle daarover.

Laat me weten of je het kan plaatsen. Ik ben benieuwd naar je antwoord.

Melissa1202

Goedemorgen,
Ik heb voor mijn gevoel de hele nacht door gedroomd over het vervoerd worden met de trein. Ik bewoog me steeds op één het zelfde station maar wanneer ik een trein wilde halen reed hij voor m'n neus weg (hij was dan ook ramvol) ik heb voor mijn gevoel wel 12 trein gemist. Tot zover dat er geen trein meer reed en ik genoodzaakt was een Uber te nemen naar huis. Tijdens mijn aanwezigheid op het station ontmoette ik een jongen waar ik een enorme aantrekkingskracht mee had, hij speelde ook een grote rol in deze droom, ook de Uber chauffeur scheen ik een klik mee te hebben. Ik werd wakker met een gevoel, wat had dit alles in godsnaam te betekenen. Ik hoop hier wat helderheid in te kunnen vinden.
Groet, Melissa

DaniëlvdB
Vorige maand

Hallo,

Mij is opgevallen dat ik de laatste maanden in mijn dromen bijna altijd wel een trein element terug vind. Elke keer is het zo dat ik op een spoorwegovergang rijd met de fiets of lopend en dat ik dan bijna aangereden wordt door verschillende treinen en steeds kan ik net ontsnappen. Bijv door terug te springen of vooruit. Soms komen de treinen van alle kanten en zit ik als een rat in de val en toch ontsnap ik. Alleen de laatste treindroom was anders. Ik droomde dat ik seks had in de berm toen er een nazi trein langsreed. De eerste treindroom had ik 2 jaar geleden. Daarna vaak niet gehad en nu de laatste maanden keren ze weer terug.

Hartelijk bedankt voor welke reactie dan ook.
Daniël

Angie,123
3 weken geleden

Hoi, ik heb gedroomd dat ik in een snel trein zat. De trein had een grote raam en ik zat helemaal voorin. Ik zag duidelijk hoe de trein over het spoor reed en op verschillende plekken op de aarde reed. Zo ging de trein door klimaten zoals sneeuw, warme plekken zoals Afrika waarop ook dieren werden aan gereden op het spoor. De trein probeerde nog te remmen. Maar dit lukte niet en het beeld vervaagde en later ging ik door het bos met allemaal bomen. Op het einde merkte ik dat ik niet gevonden wou worden door mijn ouders. En dat maakte me ook wel verdrietig. En opeens zaten ze in de trein. Toen de trein op zijn bestemming kwam had mijn vader geen geld om het kaartje te betalen en stelde ik voor om het te betalen. Toen besefte ik me dat het best veel geld was en twijfelde ik om het wel te doen. Ik voelde schuldgevoelens. En ik werd wakker.

Een trein is de levenstrein. Je doet alles in je leven in een flink tempo. Daarom ga je zo hard met de trein. Het lijkt erop dat je al aardig wat van de wereld hebt gezien. Het spoor brengt je naar je doelen. Het grote raam is de visie op het leven. Hoe kijk jij er tegenaan? Het raam is groot en dat geeft aan dat je heel open minded bent. Je staat open voor heel veel zaken. Soms lijkt het dat je geen grens hebt. Je gaat tot het uiterste, lijkt. Dat haal ik uit het feit dat je in je droom de trein niet kan laten remmen.

Het bos is een plek van het onbewuste en is een beeld van vergankelijkheid en nieuw leven. Je wilt niet door je ouders gevonden worden vanwege hun kritiek. Dat je voor je vader wilt betalen in je droom en later spijt krijgt, betekent dat je soms impulsief handelt in je enthousiasme. Het is dan weer lastig om terug te krabbelen. Dat kan een rot gevoel geven. Denk in het vervolg goed na, voor je iets belooft.

Groetjes Esme [www.facebook.com]

Lisa.YDC
3 weken geleden

Een aantal jaar geleden zat ik niet zo goed in mijn vel. Toen droomde ik dagelijks over treinen. Ik droomde meestal over: dat ik de trein miste, ik in de verkeerde trein zit, de trein ontspoort of dat ik het station niet kon vinden. Heel apart. Nu heb ik de laatste tijd weer dezelfde soort dromen. Vannacht droomde ik bijvoorbeeld dat ik 3x de trein miste. Ik zit in een drukke periode en soms wordt het mij wel te veel. Ik vraag mij af of de dromen hier iets mee te maken hebben?

Groet,
Lisa

2 weken geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. Treinen zijn levenstreinen. Vaak gaan ze in sneltreinvaart. Het missen van een trein staat voor gemiste kansen. In de verkeerde trein zitten betekent dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt en ontsporen zijn situaties die je niet onder controle hebt. Door doelen goed op een rijtje te zetten of een roostertje voor jezelf te maken zorg je dat je bewust bent met je doelen. Er moet een begin en een afronding zijn. Het proberen om alles tegelijk te doen lijdt tot chaos en mis je opnieuw de trein. Grenzen aangeven is ook belangrijk. Accepteer wat wel goed en niet goed voelt. Las kleine pauzes in. In jouw geval kan het emmertje snel overlopen. Zorg goed voor jezelf. Anderen mogen ook een keer rekening met jou houden. De trein missen betekent ook dat je jezelf voorbij gaat.

Groetjes Esme [www.facebook.com]

Je emailadres wordt niet getoond

Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan.
 **     **   ******   **               **   ******
 ***   ***  **    **  **    **         **  **    **
 **** ****  **        **    **         **  **
 ** *** **  **        **    **         **  **
 **     **  **        *********  **    **  **
 **     **  **    **        **   **    **  **    **
 **     **   ******         **    ******    ******

Of bekijk eerst voorbeeld van je bericht