Reageer op: Ongewenste intimiteiten met mijn vader

Forums Liefde en seks Ongewenste intimiteiten met mijn vader Reageer op: Ongewenste intimiteiten met mijn vader

Esme
Moderator

Het zijn nare dromen. Maar onbewust zoek je genegenheid van iemand die je kan vertrouwen. Je vader is hier een goed voorbeeld van. Je hebt nooit een gelijkwaardige relatie gehad. De laatste relatie was met een narcist. Iemand die je totaal niet de ruimte geeft om je in vrijheid te laten denken en te handelen zoals jij dat wilt. In zo’n relatie word je gevormd naar zijn wensen.

Dat je in je droom je vader verleid is een soort van machtspositie die je inneemt. Dit is een groot verlangen naar overwicht. De keren dat je niet gewillig bent is, omdat je het onbewust niet kunt vatten, dat je met je vader bent. Je onbewuste gezag komt hier naar boven. Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. Je hoeft de droom totaal niet letterlijk te nemen. Meestal hoef je het niet letterlijk te nemen. Je vader in je droom is manifestatie van datgeen dat je kunt vertrouwen. Niet meer en niet minder.

Laat me weten of je het kan plaatsen. Ook als het niet rijmt. Ik ben benieuwd naar je antwoord.