Reageer op: slaapverlamming en nachtmerries

Forums Algemeen slaapverlamming en nachtmerries Reageer op: slaapverlamming en nachtmerries

jan123
Deelnemer

Hoi Trijn,

Bedankt en fijn dat je de moeite hebt genomen om een antwoord te maken.

Zelf had ik ook bedacht dat ik het maar ‘gewoon” moest laten gebeuren. Zover ben ik nog niet. Ik realiseer me pas tegen het einde aan van nachtmerrie of illusie dat ik wakker wil worden. Ik ben de hele “rit” onbewust. Het overkomt me nog allemaal. Het is best weird, anders dan normale nachtmerries. Eigenlijk weet ik het verschil niet tussen wakker zijn of dromen op zo’n moment. Dikwijls ben zit ik ook in een schijnwaakzaamheid toestand.

Ik ga er aan werken om meer bewust te zijn. Ik had zelf ook al aan zitten denken om het gewoon maar op me af te laten komen maar, ik kan niet onderscheiden of het droom is of niet. Dat maakt het niet zo makkelijk.

Het is wel apart dat iedereen praktisch het zelfde scenario heeft. Het staat eigenlijk heel dicht. Een droom is meestal veraf, in bv ander huis of land etc etc. Deze dromen spelen pal voor je fysieke lichaam af en zijn daarbij ook heel bedreigend. Vaak denk 100% ik dat ik wakker ben en van alles doe, zoals rond kijken in de kamer en zitten in bed en opnieuw ga liggen.. Mijn vrouw was een keer wakker en heeft gezien dat ik al die tijd gewoon sliep.

Het lastige is denk ik dat ik ook jaren lang echt bang ben geweest voor indringers in mijn huis. Als ik een slaapverlamming meemaak speelt die angst op . Ik moet en zal controle hebben om de kamer door te kijken. Dat zal nog een uitdaging worden. Klinkt beetje gek, mijn innerlijk kind vraagt twee dingen aan me. Een nachtlampje en knuffelbeer in bed.( De beer staat voor bescherming.) Aan de ene kant denk ik waarom niet. Aan de andere kant denk ik, dat is weer een afhankelijkheid, vertrouwen op iets extern.

Mooi te lezen Trijn, dat je van je angst iets moois heb kunnen maken.

Bedankt voor je inspiratie.