Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dromen onthouden

Mies
14 jaar geleden

Dag allemaal,

Ik ben een dromerig type. Maar ik onthoud nooit meer mijn dromen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat is ze wel onthoud?

Groetjes Mies

14 jaar geleden

Dit heb je niet in de hand. Als je wakker wordt vlak na een droom weet je het meestal nog, dan zou je het kunnen opschrijven. Soms kan je dromen wel onthouden. Ook de wetenschap is er nog niet achter waarom dromen niet of soms weer wel worden onthouden. Hoe dan ook, je heb het niet in de hand en er is geen middel toe.

14 jaar geleden

Mies,

Je kunt wel proberen om in de ochtend zelf wakker te worden zonder wekker.
Dit vergroot de kans dat je een droom onthoud.
Verder heeft John gelijk, we weten er niet veel over.

MvG DiscoverDreams

Sille
14 jaar geleden

Als je wakker wordt, gelijk opschrijven,
of als het mogelijk is gelijk aan iemand vertellen.

13 jaar geleden

Je zou kunnen proberen om, voordat je gaat slapen met je zelf af te spreken dat je je dromen
gaat onthouden.

Ik ben er van overtuigt dat als er een belangrijke boodschap in een droom zit, je hem wèl onthoud.

daan
12 jaar geleden

je moet zorgen dat je een tijd weet wanneer je precies in de droomfase wakker word of net na dus bijvoorbeeld als je om kwart voor 9 naar bed gaat dan word je precies in of net na de droomfase wakker ga ook in de houding liggen die jij het fijnst vind dan droom je ook beter en als je wakker word nog even een halve minuut met je ogen dicht blijven liggen en meteen daarna opschrijven