Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Rare, voorspellende dromen

Sabine
15 jaar geleden

Hallo,

Ik heb al geruime tijd van aparte dromen. Ik ben een jaar geleden begonnen ze te ontleden. Ik zocht ook wel eens wat op op internet qua betekenis, maar gaf er niet echt veel aandacht aan. Nu weet ik wel dat ik gevoelig ben voor het spirituele (mijn oma was hier ook uitermate gevoelig voor) en dat maakt dat ik steeds nieuwsgieriger wordt naar de betekenis van mijn dromen. Ik schrijf ze tegenwoordig op. Enkele weken geleden heb ik gedroomd dat ik in een gevecht verwikkelde en dat mijn medestander tegen me zei dat ik hout moest eten om kracht te krijgen. Ik heb een hap uit een kozijn genomen en weet nog precies hoe het smaakte en wat de zachtheid van het hout was. Ik heb het voor mezelf uitgelegd als "kracht krijgen". Verder kwam ik niet. Nu heb ik vannacht gedroomd dat ik een open wond aan mijn achillespees had waar je zo in kon kijken. Ik had geen enkele pijn, de wond was schoon en ik liet de wond aan iedereen zien. Nu kom ik niet verder dan "ellende en tegenvallende zaken" en dat ik "op zoek ben naar spirituele genezing.
Ik wil me verder verdiepen in mijn dromen, omdat ik regelmatig merk dat ze voorspellend zijn. Niet zozeer het voorspellende, maar meer "het begrijpen van je onderbewustzijn" spreekt me aan. Ik zou graag willen leren hoe ik dit kan verbeteren bij mezelf. Wie heeft er tips?

15 jaar geleden

Beste Sabine,
Dromen kunnen inderdaad erg leerzaam zijn maar je moet eerst het verschil kunnen maken wat voor soort droom het is bv verwerking van gevoelens en emoties of een voorspellende droom of gewoon een nonsens droom. voor mij is dit wat ik al doe zolang ik mij kan heringeren vooral als je spirtueel gevoelig bent omdat je tijdens je dromen in een staat verkeerd waardoor je open staat voor alles.
betreffende die open wond aan je archilles pees ik zou dit zien als iemand die als hij een doel op het oog heeft niet te stoppen is ( denk aan waarom deze pees zo heet, archilles was een griek die boodschappen van de een naar de ander bracht en doordat hij snel kon rennen niet te stoppen was tot de tegenstander hem raakte met een pijl in zijn archilles pees. )

Dennis PD

Wietske
15 jaar geleden

Hallo Sabine,

Ik ging je bericht kijken vanwege het onderwerp. Ik kan je niet helpen op de manier dat je het mij vraagt, maar ik heb dus net zelf ook een droom gehad. Ik ben persoonlijk erg goed in het onthouden van dromen dus dit zal wel een lange entry worden. Ik was in meerzicht, Zoetermeer toen de droom begon. Op 1 van de dekken die ik herken doordat mijn tante daar woont. Ik stond op een van zo'n dek. Ik keek recht voor mij en ik zag dus een tornado in de richting waar ik heen moest. Ik dacht dat het geen probleem op kon leveren en ik ging dus diezelfde kant op. Toen ik dus aan de rand van het dek (daar zijn huizen op gebouwd) stond toen was de wind erg stevig en ik had moeite om vooruit te komen. Ik snel weer die andere kant op en toen zag ik daar een man in zijn stoel slapen. Ik maakte hem wakker en wees naar de tornado. Of ik nog iets zei kan ik mij niet meer herinneren.

Dus die man en ik snel zijn huis in. We waren toen we naar binnen gingen gelijk beland op de zolder, waar nog meer mensen waren. Ik zag toen Savanna en Jade er ook tussen zitten (dat zijn trouwens mijn nichtjes die in Den Haag wonen) Toen gingen we wachten tot de tornado ons raakten. Toen de tornado ons raakten, was de kracht zo enorm dat het dak (misschien zelfs het hele huis) de lucht in ging. Het dak belandde ergens op een enorm grasveld. Iedereen wou toen richting Den Haag lopen. Met het idee dat we daar veilig zouden zijn, maar ik had het gevoel dat de tornado's juist die richting op zouden gaan. Ik besloot er *volgens mij* niks over te zeggen. Toen keken we om ons heen en zagen we dat er niet 1 maar meerdere tornado's waren. Ik zag er zelfs 2. We wisten dat rennen geen zin had. We probeerden dus uit het pad van de tornado's te blijven. Het groepje mensen waar ik bij was ging staan, waar ik dus juist dacht en misschien zelfs zei: "De tornado zal je net gaan raken". Ik sprong dus de andere kant op en daardoor belandde ik juist in de tornado. In de tornado (of onder de tornado) zag je een mens.

Het bleek dus, en dat kon je vooral aan het einde van de droom zien, dat die tornado's door mensen werd beheerd en zelfs gemaakt. Die mens, een jongen en om precies te zijn Menno (hij is een vriend. een broeder) zei: "Je had maar moeten luisteren. Dit gaat je dood worden". Die precieze woorden gebruikte hij niet, maar zoiets zei hij wel. (Ik zat boven in de tornado) en ik zag een werkend elektrisch apparaat (volgens mij een tosti- of een frituurapparaat) in de tornado. Als ik dat apparaat aanraakte zou ik doodgaan. Ik bad: "Vader vergeef mij mijn zondes". En toen ging ik op het apparaat af. (Het zou ook nog kunnen dat ik ook nog bad om hulp, maar dat weet ik niet meer zeker). Ik raakte volgens mij het apparaat aan en ik stierf niet. Toen was ik gewoon overtuigd van God's invloed. Ik vertrouwde toen op God en ik dook naar beneden. Ik kwam veilig op de grond terecht, maar ik kwam toen weer in een andere tornado terecht. Toen dook ik weer naar beneden en kwam ik weer veilig aan. Dit gebeurde nog 1 maal.

Volgens mij zei iemand nog iets over wat er gebeurde in die tornado's maar het precies kan ik mij niet meer herinneren. Ik herinnerde wel dat ik toen samen met de rest toch weer richting (volgens mij) Zoetermeer ging. Toen praatte ik met iemand (geen idee wie. Het kan Menno zijn geweest, maar waarschijnlijk iemand anders) en toen gaf ik *helaas* hetgeen wat gebeurde, God's wonder, minder eer doordat in Amerika de tornado's waarschijnlijk groter en vaker voorkomend zou zijn dan in Nederland. Toen kwamen we op een gegeven moment ergens terecht (of het Zoetermeer of iets anders was weet ik niet) maar er waren dus een aantal houten gebouwen. (Dat andere huis, in meerzicht, was voornamelijk van steen). Ook daar waren tornado's. 2 tornado's. Heel veel mensen gingen zich schuilen in een enorm houten gebouw, maar Menno zei toen tegen mij dat ik naar de overkant moest gaan. Deze keer gehoorzaamde ik en volgde ik hem. Toen zagen Menno en ik het gebouw vernietigd worden door 1 van de tornado's. Toen begon Menno naar de overkant terug te rennen *waar de tornado was geweest*. En toen dacht ik dat hij daar wou schuilen omdat de tornado daar toch was geweest.

Ik volgde Menno, maar toen zag ik dat het gebouw zo geplet was, dat er geen mogelijkheid zou zijn om daar te schuilen. Menno deed dat toen ook niet. Hij pakte stenen en begon iets te bouwen. *op het gebied tussen de 2 gebouwen in* Ik hielp hem toen mee. De 2 mensen in die tornado's stopten toen en werden gewoon lopende mensen. Menno en ik bleven toen gewoon (niet lettend op wat de tornado's/mensen deden) door bouwen. Of we het zeiden of niet, kan ik mij niet herinneren. Maar de boodschap was duidelijk. De tornado's konden doorgaan met vernielen, maar er zou gewoon weer opgebouwd worden. Er zou gewoon weer nieuwe gebouwen komen. Toen eindigde de droom.

In de Bijbel kun je zien dat God soms communiceert via dromen. Dat hij ons iets wilt vertellen in dromen. Dit is de 2e keer dat ik een christelijke droom heb, en of dit van God komt of dat dit misschien mijn onderbewust zijnde was weet ik niet. ik leerde in ieder geval wel 3 dingen in deze droom. De eerste was dat wanneer het erop aan komt ik *en daar twijfelde ik toch vaak aan* God zou gaan vertrouwen. Dat ik God zou aanroepen. Ten tweede: Wanneer je je vertrouwen in God plaatst dan zal God dat vertrouwen niet beschamen. Hij zal antwoorden op Zijn manier. Ik dacht dat ik doodging en ik bad voor vergeving van mijn zondes, maar God redde mij. Ten derde: Ook al kunnen mensen, tornado's of wat dan ook. Het kan zijn zonde of de dood Zo veel vernielen. Hoeft dat niet het einde te zijn. Je moet herbouwen. Je moet niet terneergeslagen worden door wat er dan ook op jouw pad komt.

Persoonlijk zou ik niet teveel proberen te gaan zoeken in je onderbewust zijnde. Of in de spirituele wereld, als het niet God is die je probeert te vinden. Zoek naar God. Vertrouw op God en bid naar God. Of God mij deze droom aan mij gegeven heeft weet ik niet. Ik weet wel dat deze droom mij bemoedigd heeft, dat het mij een deel van Gods aard heeft laten zien en het liet mij ziet hoe ik uiteindelijk zou reageren. Ik weet niet of je dit helpt, maar ik moest je dit gewoon zeggen.

God's zegen
Wietske

Sabine
15 jaar geleden

Bedankt voor je uitleg en je meedenken Dennis. Vanuit dit perspectief had ik het helemaal nog niet bekeken!

Sabine
15 jaar geleden

Hoi Wietske,

Je verwoordt het prachtig en het geeft me inderdaad een rustgevend gevoel. Toch voel ik me meer tot het spirituele aangetrokken dan tot God. Wellicht heeft dit te maken met opvoeding en ervaringen.
Bedankt voor de uiteenzetting van je droom. Bedankt voor de moeite!

Groetjes, Sabine

15 jaar geleden

hoe kan je weten dat je gevoelig ben voor het spirituele?

15 jaar geleden

genoeg mensen die de toekomst kunne dromen maar het wordt zeer zwaar onderdrukt

15 jaar geleden

je weet het als je meer dingen gaat dromen van de toekomst

nalisha
14 jaar geleden

Hallooo
ik had een jaar geleden ongeveer 2 voorspellende dromen. ik vond het eigelijk grappig. Ik droom niet vaak voorspellend.
Ik droomde dus dat ik met een jongen ging praten die ik leuk vond. een paar dagen later gebeurde dat ook.
toen droomde dat ik met diezelfde jongen ging afspreken en met hem ging zoenen. (ben een meisje trouwens) een paar dagen later gebeurde dat ook al.
ik vond dat echt een leuke droom hahah.
maar een andere keer droomde dat ik met een andere jongen ging zoenen die ik leuk vond, maar vond het erg jammer dat het deze keer dus niet in het echt gebeurdee... helaaas :(

Redheadedterror
14 jaar geleden

Hallo,
ik wil graag over mijn droom vertellen van vanacht,
omdat ik er een beetj van geschrokken ben,
ik heb vaak voorspellende dromen die
vaak met een symbolische betekenis zeggen wat er gaat gebeuren,
maar daardoor is het vaak dat ik het pas weet als het is gebeurt,
dit soort dromen voelen ook anders aan dan gewone dromen
ik heb bevoorbeeld gedroomd dat mijn beste vriendin werd neergestokken
door haar vriend terwijl er op de achtergrond vuurwerk werd afgestoken
die avond werd ze gemeen gedumpt door haar vriend terwijl er net een taart op tafel
werd gezet met vuurwerk erin. Maar de laatste tijd droom ik steeds realistischer,
zo heb ik vanacht bevoorbeeld gedroomd dat mijn oom is overleden en dat ik bij zijn
grafsteen stond. En toen mijn vader vanochtend belde vertelde ik het hem al voordat hij
de kans kreeg en ik kon in details vertellen wat er is gebeurt( hij heeft zelfmoord gepleegt)
en ik weet niet goed wat ik er nu mee aan moet en ik voel me schuldig
alsof ik het had kunnen voorkomen iemand anders zo'n zelfde ervaring?
Groetjes Ilona

zomaariemand
14 jaar geleden

heb eigenlijk geen zin dit aan de grote klok te hangen, alleen een paar mensen weten dit , maar ik lees dat je r mee zit.
Ben jaren geleden getrouwd maar kreeg een paar maand voor mijn trouwen een droom dat ik en mijn vrouw handen stonden te schudden aan heel veel mensen in een rij en niemand was blij, heb dit toen smorgens verteld en begreep de droom niet, dacht dat het over mijn trouwen ging maar waarom die intense triestheid dan??? de hele dag een rotdag gehad met zwaar down gevoel. een paar dagen later overleed mijn moeder plotseling, en stonden we niet veel later handen te schudden aan heel veel mensen en niemand was blij.... hoewel ik weet dat het niet realistisch is om zo te denken, worstel ik tot op de dag van vandaag met de vraag of ik vanuit die droom op die dag meer had kunnen doen, ook al omdat hulp wel degelijk mogelijk was geweest maar door allerlei "foutjes" net te laat kwam voor mijn moeder. Ik weet niets anders dan altijd proberen optimistisch te blijven in het leven en je zelf geen verwijten te maken die je een ander ook niet zou maken. Zo gaat het aardig goed tot nu toe.

ikkie
13 jaar geleden

je moet niet schuldig voelen
ik heb dat ook gedaan en werd er niet beter van hoor.
ik had gedroomd over mijn buurvrouw tevens goede vriendin .
ik werd wakker doordat ik het gevoel had te stikken door iets in mijn keel.
een week later is ze dood doordat ze gestikt is in haar tong door een epeleptische aanval.
ik heb me daar ook heel schuldig over gevoeld maar heb me daar aar overheen hezet

Kreeft
13 jaar geleden

Ik heb al voorspelende dromen zins ik een jaar of 5 ben. Ik heb het niet alleen in dromen maar ook als ik in de klas zit. Ik ben 16. De eerste keer dat ik dit had was in de klas, ik zag een bal door het raam gaan. En ja hoor nog geen minuut later vloog er een bal door het raam. Ik heb soms ook dat ik zie wat iemand wil doen. Ik zag in mijn gedachte dat iemad in mijn familie zelfmoord wou plegen. Dit is niet gebeurt maar, ik zie of zie het wel. Ik vind dit niet erg maar miden in de klas is een beestje raar, als je opeens naar adem zit te hapen. Veel mensen in mijn omgeving verklaren me voor gek of zegen dat ik alleen aandacht wil. Maar wat kan ik er aan doen. Wat kunnen wij er aan doen. Weet iemand mischien hoe je je dromen, beelden, visioenen hoe je het ook wilt noemen in bedrwang kunt houden of kunt voelen aan komen?

Kristina
13 jaar geleden

Hallo,
Ik heb zelf ook voorspellende dromen of visioenen of hoe je het ook wil noemen. Alleen heb ik het echt als droom. Ik had laatst ook iets gedroomd over school met een bv les en vandaag had ik dus bv les en toen gebeurde precies wat er in mijn droom was gebeurd. maar het was niet alleen die droom, ik heb het veel vaker, en dan heb ik zo een gevoel van: Hé, dit heb ik gedroomd. en dan wil ik verder denken wat er daarna gaat gebeuren maar dat lukt me bijna nooit en als het lukt, lukt het niet helemaal. nadat ik dat vandaag had, wilde ik weten of ik er ook achter kon komen wat daarna ging gebeuren maar helaas lukte dat niet ik zou dat echt heel graag willen weten want dat kan misschien handig zijn!

Ook wilde ik nog even zeggen dat je voorspellende dromen kan herkennen. Normale dromen zie je altijd vanuit jezelf, maar bij voorspellende dromen zie je het gewoon gebeuren, zie je het niet uit jezelf maar dan zie je jezelf of over wie de droom ook mag gaan gewoon, niet uit een persoon. dit klinkt misschien een beetje vaag allemaal, sorry daarvoor!

Kim--97
13 jaar geleden

hallo ik heb nog nooit een voorspellende droom gehad maar dacht altijd al dat ik later een jongentje zal krijgen en ik droomde laatst dat ik zwanger was en een kind kreeg. een jongentje. klinkt misschien niet erg bijzonder maar het was anders dan andere dromen, veel minder vaag dan een normale droom. en ik kan me nog zo het gezicht van het kindje voor de geest halen.

smiley
12 jaar geleden

hey ik heb vanacht gedroomd dat er een geest bij me was maaar ik wist niet wie het was hij het was nogal wazig maar toen zei hij tegen me "ga naar de toren" en toen werd ik wakker maar wat wil dit zeggen

grazygirl
12 jaar geleden

goedendag allemaal ik heb een vraag mijn ex vriend woont een paar deuren verder en nou heb ik gedroomd dat hij samen met een andere vrouw is en dat ik heel erg jaloers ben terwijl ik dat nog nooit in mijn hele leven ben geweest en dat zij ook geen enkel respect voor mij heeft maar hij wel wat betekend dat