Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

'Dromen' die later echt gebeuren

petra
15 jaar geleden

Met enige regelmaat heb ik 's nachts dromen. De dromen zijn vaak net echt. Het rare is dat een paar dagen later exact gebeurd wat ik heb gedroomd. Vaak gaat het om kleine dingen. Bijvoorbeeld een discussie op het werk, maar ook gewoon een man op een fiets die ik onderweg tegenkom.
De ochtend na de droom weet ik het vaak niet meer. Maar een paar dagen later gebeurd precies hetzelfde (in werkelijkheid). En dan heb ik zo van: hé dit heb ik eerder meegemaakt. Echt alles is exact hetzelfde, de mensen, de plek waar de mensen zitten, wat ze zeggen.
Wie weet wat dit kan zijn?

Gr Petra

15 jaar geleden

Hoi Petra,

Die dromen heb ik ook. Als je je vermogen om vooruit te dromen ontwikkelt en zou leren met dromen te werken, zal je merken dat je een instrument in handen hebt om jezelf voor bepaalde misstappen te behoeden. Want hoewel zo'n voorzeggende droom je alvast laat weten wat er gaat gebeuren, zit er ook een verborgen oplossing in, een alternatieve mogelijkheid om met die situatie om te gaan. Je droomt meestal vooruit over situaties waarin je iets te leren hebt (al heb ik ook wel eens gedroomd hoe een aflevering van Grey's Anatomy afliep). Weten wat je met voorzeggende dromen kunt doen, hoe je ernaar moet kijken, is voor mij een hele fijne manier om om te gaan met moeilijke situaties, want meestal adviseren die dromen me net iets anders dan wat ik op de automatische piloot zou doen.

Milana
15 jaar geleden

Ik droomde ooit dat ik ergens rondliep in het stad , het was al duister de avond viel. Er was niemand buiten en ik wou een auto stelen omdat ik vlug wegmoest. ik koos een rode mercedes uit maar halverwege de straat viel die auto stil en liep ik weg, daar eindigt de droom.

Die ochtend word ik wakker en moest ik naar de winkel, ik ga naar buiten en zie exact dezelfde rode mercedes (die zie ik hier bijna nooit , is nogal uitzonderlijk een rode mercedes, precies dezelfde zoals in m'n droom) langsrijden en kijk verbijsterd naar de auto, de bestuurder was een jonge vrouw ook een donker type zoals ik en ze zag er nogal zelfvoldaan uit.

carlo
10 jaar geleden

ik heb een keer gedroomd dat ik buiten was het was donker ,opeens zomaar begon het te regenen en te stormen die bliksem sloeg in de grond ,en ik zag een zwarte bl en was samen met mijn vrienden en opeens kwam er nog een bom ,ik voelde het gewoon alsof het echt was ,de puin in het rond auto's omver maar het apartste vond ik de geluids wanden die stonden hier niet maar ik zag ze in men droom en ik had er nog niet eerder van gehoord ,ik wil graag weten moet ik me zorgen maken over die droom

jeroen.1236
8 jaar geleden

Beste mensen,

Ik heb meerdere malen gehad dat ik droom dat iemand sterft en dat deze de dag daarna ook op dat tijdstip gestorven blijkt te zijn.

Vannacht ben ik daar pas achter gekomen omdat ik daar eerder niet bij stil stond. Vannacht heb ik gedroomd dat een van mijn kippen werd aangevallen door een marter en werd meegesleurd. Toen ik vanochtend ging voeren bleek dat er ook echt een worsteling heeft plaatsgevonden en er was ook een sleepspoor zichtbaar... Ik heb ook steeds het gevoel dat ik er echt bij ben geweest.

Eerst dacht ik aan slaapwandelen in een extreme vorm maar op de alarminstallatie is te zien dat niemand weg is geweest.

Is er iemand die dit ook heeft? Ben hier niet echt blij mee.

sanchez
7 jaar geleden

Ja heb meerdere malen per week dat ik droom en erna me afvraag was dit echt
Maar altijd zeggen ze me iets
Het meest waar ik OO zo bang voor ben is dat dit ook gebeurt overdag ...lijk wel of ik in soort van coma raak
wist 1 dag van te voren dat me oma overleed
wist 1 dag van tevoren dat me moeder overleed
Ook ben ik 3 keer,, gek maar waar uit me lichaam getreden
Zag als van boven af en reageerde op automatichtsch lichaam
En zo nog meer onverklaarbare dingen...wat me mega angst inboesemd
meschien dat ik daarom me gevoelens onder druk met med...weet wel zeker ...ben er zo bang voor WIL HET NIET WETEN

7 jaar geleden
Beheerder

Het onbewuste weet veel vooruit.
Het heeft geen zin daarvoor weg te duiken als kan het best eng zijn.
Niet alles komt zoals de droom aangeeft omdat het meestal symbolische taal is.
Voorvoelen dat iemand gaat sterven komt vrij vaak voor.
Sommigen zitten zo los in hun lichaam dat uittredingen vaker voorkomen.
Daarbij kun je inderdaad informatie krijgen die anderen niet waar kunnen nemen.
Het is maar beter te leren wennen aan zulke gaven dan ze weg te stoppen want ze kunnen ook benut worden voor betere doeleinden. De geest bereidt het bewustzijn voor op ingrijpende gebeurtenissen.
Daarom kan een droom of voorvoelen de schok soms verzachten.
Misschien ben je HSP of mediamiek?

Rajenne
7 jaar geleden

ik lag bed te dromen en zag een jongen die wilde .
zelfmoordplegen maar ik kon hem niet reden want k wilden hem tegen houden.
maar dat lukte niet ik raakt overstuur begon te huilen mensen waren mijn aan het troosten maar k was zo.
overstuur dat ik kon doen niks kon doen daarna hangt hij zich zelf op de burg
ik begon te janken

Rajenne
7 jaar geleden

ik lag in bed te dromen en een oude klasgenoot wilde zelfmoord plegen ik raakte overstuur en en kon niks doen
hij begon te schreeuwen tegen mijn hou op hou op hou op k raakt overstuur en mensen troosten mijn k werd niet rustig van

7 jaar geleden

De jongen is je jongensachtige kant in jezelf. Op één of ander manier wil je deze kant niet accepteren. Moorden of zelfmoord is symbolisch om van iets af te komen. Durf je misschien niet assertief zijn of op de voorgrond willen treden? Een voorspellende droom komt zelden voor.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Esme.

Iris
7 jaar geleden

Ik heb laatst een droom gehad over een man die verdronken was de volgende dag horde Ik dat de vader vam en kennis dood in de sloot is gevonden
Ik had sowieso de laatste tijden allemaal van diw rare dromen en dan een paar dagwn erna zoiets echt gebeurd, ik vind dit wel verontrustend want il krijg ook maar geen slaap hierdoor te pakken.

7 jaar geleden
Beheerder

Het komt weleens voor dat je iets vooruit aanvoelt.
Maar het heeft ook met jezelf te maken.
Omdat je daarmee rondloopt trek je indrukken aan.
Dus het afstemknopje op een bepaald kanaal trekt rampenfilms aan.
Zo kunnen depressieve mensen het wereldleed ondergaan als verdrinken in de oceaan. (Weltschmerz)

Misschien kun je je eens afvragen, wat er in jou dreigt te verdrinken?

Melina
7 jaar geleden

Hoi Petra

Met een kort woord heet dit een deja vu
Ik heb dit zelf ook heel vaak, ook heel sterk.
Het is denk ik gewoon iets wat iedereen wel een keer heeft of heeft gehad

Groetjes Melina

ilhan
7 jaar geleden

ik heb het zelfde gedroomdt hoe gaat het weg

7 jaar geleden
Beheerder

In plaats van te vragen hoe het weg te toveren, kun je beter eens afvragen, waarom droom ik dit?

Déjà vu is meer een omschrijving van iets (situatie/plaats/persoon enz.) dat men eerder gezien meent te hebben.
Dat is iets anders dan een pro-scopische droom, die dus iets vooruit ziet. (meestal symbolisch en niet concreet)
Omdat we telepatisch en via het onbewuste met alles verbonden zijn komt het wel voor dat men iets oppikt dat voor een ander bestemt is.
Het heeft op zich weinig zin te dromen dat iemand verdronken is, als die geen enkele relatie heeft met de dromer.
Maar het kan wel aantonen dat het onbewuste dingen vooruit lijkt te weten.
Ruimte/tijd zijn relatief.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.

Marlies. Nijmeijer
7 jaar geleden

Ik ben een meisje van 13.. Dat verhaal van Gerda heb ik ook maar dan al van af kleins af aan... Ik droom altijd over een dag of het nou leuks is of niet... Maar de droom komt dan ook echt werkelijk uit... Sommige mensen dachten dat ik gek was toen ik zei dat ze dat al hadden gezegd... Weet iemand boe je het kan verminderen want dit heb ik bijna iedere dag!...

Gr Marlies

7 jaar geleden
Beheerder

Ik hang de voorzichtige mening aan dat iets in de geest nog in een soort aggregatietoestand verkeert.
Ik vergelijk met water. Water kent drie condities, vloeibaar, bevroren of stoom/damp.
Dus het concept van wat te gebeuren staat is stoom/geest/damp, het moet nog condenseren vloeibaar worden of vast en concreet.
Boeddha heeft het over de wereld der oorzaken. Wie daar toegang heeft kan ook de loop der dingen enigszins beïnvloeden.

Sommigen bezitten de gave meer vooruit te weten.
Het hoort nu eenmaal bij een verruimd bewustzijn meer te dragen dan anderen.
Het zou dus een onnozele wens zijn de ogen te sluiten.
Wat wel belangrijk is waar stem je op af?
Wie bijvoorbeeld depressief is trekt rampenkanalen aan.
Dus door je gesteldheid raak je afgestemd op bepaalde invloeden.
Je kunt er dus ook uit aflezen hoe het met je gesteld is.
Dan moeten vragen rijzen van waarom zie ik dit of dat?
Want niemand is in staat om alles vooruit te weten.
Het is dus selectieve informatie.





Deze discussie is gesloten.