Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

dromen over huidige partner en zijn ex vriendin

stefanie
15 jaar geleden

Hallo lieve mensen,

Ik droom nu al paar een keer over dezelfde mensen, maar in steeds andere situaties. De hoofdpersonen in mijn dromen zijn mijn huidige vriend en zijn ex. De dromen zijn uiteenlopend van dat hij bij haar teruggaat, het voor mijn gezicht bepaalde handelingen doen (die hij alleen met mij doet) en over het kind dat zij samen hebben. Ze zijn sinds een jaartje uit elkaar en zitten vaak in conflict over die kleine. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het gevoel heb dat ik niet degene ben met wie hij werkelijk wilt zijn. Hij zegt het wel, maar zijn acties zeggen wat anders.

Verder komt het ook weleens voor dat ik droom over mijn huidige vriend en andere meisjes; flirten, zoenen en dergelijke. alleen komen die meisjes mij niet bekend voor.

Kan iemand mij helpen of stelt het alles niks voor? Heb het vaak aan mijn vriend verteld, die mij vervolgens voor gek verklaarde en zegt dat ik altijd rare dingen droom.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Stefanie

15 jaar geleden

Hoi Stefanie,

Dat je droomt dat je vriend overspel pleegt met zijn ex of met andere meisjes, hoeft niets te zeggen over hem. Het is namelijk jouw droom, jouw creatie. Belangrijk is altijd de vraag of je zelf een rol speelt in de droom, of toeschouwer bent. In je droom ben je het laatste. Dat zegt iets over de vraag hoe jij in je relatie staat: als buitenstaander. Dat doe je zelf, dat is jouw keuze, jouw strategie. Vermoedelijk wordt jouw onzekerheid over jezelf, als geschikte partner voor je vriend, vertaald in een beeld dat hij niet beschikbaar is. Maar is de vraag niet eerder: ben jij wel beschikbaar voor hem? In hoeverre ga jij volledig voor hem?
Het klinkt een beetje alsof je bewijzen aan het zoeken bent voor zijn afwijzing. En ik garandeer je: als je gaat zoeken, dan vind je ze, want dan sluit je jezelf af voor signalen die het tegendeel bewijzen. Dus vraag jezelf eens af wat jij nu doet om je vriend op een afstandje te houden, om buitenstaander te blijven. Want volgens mij gaat je droom daarover: dat jijzelf toeschouwer blijft in jullie relatie. Je staat aan de zijlijn, wachtend tot hij iets met iemand anders doet. Waarom kies je daarvoor?

Stefanie
15 jaar geleden

Hey Dromencoach,

Bedankt voor je reactie. Ik had al mijn vermoedens dat het wat te maken zou hebben met mijn onzekerheid. Niet dat ik zo een onzeker persoon ben of iets, maar in een relatie wil ik niet graag op mijn bek vallen. En over je vraag hoever ik voor hem; ik zie wel een toekomst in ons en doe mijn best hiervoor om dit te realiseren.

Nogmaals bedankt.

Groetjes,

Stefanie

asia
14 jaar geleden

dag iedereen,
ik droom nu al een tijdje over mijn vriend met wie in nu 9 maand mee samen ben en zijn zijn ex.laatst droomde ik da ze bij ons thuis was en dat er een zwangerschapstest voor mij klaar lag ...en dat men vriend voor haar had gekozen en niet voor mij droom dit wel meerdere keren per week ik moet dan ook altijd wenen in men droom en als ik dan wakker word ben ik boos op mijn vriend ik weet het niet ik heb laatst ook foto s van hun 2en gezien en die beelden blijven ook door men hoofd spoken ik word er echt ziek van ben bang dak men vriend ga kwijt zijt en wil dat echt niet hij is echt men alles weet niet meer wat te doen ...

alvast bedankt

vele groetjes

asia

A
14 jaar geleden

Hey iedereen die dit misschien leest,

Ik heb sinds 4 maanden een lieve vriend. Het is een geweldige jongen, lief, zorgzaam, eigenlijk alles wat ik ooit heb gewild. Nu heeft hij kort voordat hij met mij ging, een relatie achter de rug van +/- 4 jaar. Ik ken dat meisje van gezicht. Een andere ex die daar tussendoor kwam, die ken ik ook van gezicht en heb ik vaker gesproken.
Nu droom ik al vanaf week 1 dat ik met hem ga, geregeld over zijn eerste ex waar hij 4 jaar mee ging. Het is zeker weten afgesloten tussen die twee, want het ging gewoon niet meer samen. Het is niet zo een heel mooi meisje om te zien, vind ik zelf en ik weet dat hij zeer gelukkig met mij is, omdat we al elke dag bij elkaar willen zijn. In mijn dromen, verleidde ze hem en nam ze hem ergens mee naartoe. Ik kon ze in het begin nog volgen, maar daarna waren ze uit het zicht verdwenen.
een andere droom over haar, was dat ik nog niet met hem ging en dat ik toevallig ergens langs kwam waar hij en zij heel lief met elkaar bezig waren, terwijl ik een hele hechtenis voelde tussen mij en hem. eer gister droomde ik over haar, dat ik naar het vliegveld ging met haar om een reis te plannen, en dat hij méé moest.. en hij ging ook. ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet, ik weet wel dat ze voor wat spanningen heeft gezorgd, omdat ze nogal irritant smste naar hem, maar waarom het me nou echt bezig houdt snap ik niet.
Iemand suggesties ?

Daarnaast droomde ik 2 weken geleden meerdere malen dat ik zwanger was. ik vernam het als mezelf, ik zag mezelf niet. als ik naar mijn voeten keek, zag ik een dikke buik. Nu ben ik niet zwanger, ookal wil ik later heus kinderen ben ik er op dit moment zeker niet echt mee bezig. maar in mijn dromen, maak ik elke keer alles mee, tot aan het moment dat ik beval, dat maak ik niet mee, maar houdt ineens wel een kind in mijn handen. (nog steeds in de droom). Later droomde ik ook dat mijn moeder zwanger was, en was bevallen en dat ik het kind had gekidnapt omdat ik dacht dat het mijn kind was. Ik snap hier helemaal niets van.


A.
Iemand suggesties ?

Aly
13 jaar geleden

Ik heb gedroomd over mijn ex en dat hij zijn ex vriendin zwanger maakt.

Hij woont tijdelijk bij haar, omdat hij problemen heeft met zijn eigen huis.
Wij hebben samen een kind en hij heeft ook samen een kind met haar.

Mijn droom gaat over het feit dat wanneer hij uit haar huis vertrekt en terug gaat naar zijn eigen huis dat hij haar al heeft zwanger gemaakt.

Wat betekend dit, kunt u mij dit vertellen? Aub.

Dank u wel.

frank
13 jaar geleden

Ik drom over mijn ex vriendin

seki
13 jaar geleden

Ik droom dat mijn vriendin en haar ex voor mijn neus knuffelen met elkaar en kusjes geven(daarna wil mijn vriendin mij een kusje geven maar ik weiger).
Ik ben er zelf bij en kijk toe.. me vriendin zegt dat ik het moet proberen te accepteren want zo probeert ze hem vergeten..
en die ex zegt ook tegen my dat hij begrijpt dat het moeilijk is maar dat het niet anders kan..

ook zouden we op stap gaan en die ex van der sliep in haar woonkamer op een bed.en ik met mijn vriendin in haar kamer. de dag erna zouden we op stap gaan met zijn 3en
die ex van haar smste dat hij niet kon.. op dat moment was mijn vriendin teleurgesteld en liep naar haar kamer. en ik bleef alleen achter in de woonkamer en pakte me vriendin haar mobiel en zag dat ze al een tijdje met hem aan het smsen was.

wat betekend deze droom?

Maxime
13 jaar geleden

De betekenis hiervan: Een nieuw begin voor je partner.

raf
12 jaar geleden

mijn vriendin droomt over mijn ex en ze wil mij daar door aan de kant schuiven hoe kan ik haar helpen

papua
11 jaar geleden

konjo

Dagdromer
9 jaar geleden

beste Raf,

Ik droom ook over de ex van mijn vriend, dit is omdat ik (en waarschijnlijk) uw vriendin zich slecht voelen in haar vel.
Wij hebben te veel onzekerheden, deze zitten allemaal tussen onze twee oren.
We proberen steeds te vergelijken, steeds een manier te vinden om de andere te OVERTREFFEN, alsof we steeds iets te bewijzen hebben.
Terwijl we juist goed moeten weten dat we diegene zijn die een relatie hebben.

Ik raad je aan om veel te praten en te luisteren, je volledig op de waarheid te focussen, dit heeft al vast geholpen bij mij, hierdoor kun je veel ruzies besparen.

PS vergeet niet, dit komt omdat je een grote tederheid en liefde koestert voor uw partner. TE grote angsten om hem/haar te verliezen.


Succes.

alisha
8 jaar geleden

hoi,
ik droomde net dat k met m man p een feestj was by zn vriend. en mn man zn ex was r ook samn mt dr mudr.hy groette een iedr heel normaal en w gingen zitten. k zag hem toen plotseling by haar zitten n praten mt haar.hy had mijn tas by zich n wees mijn lippenstift aan haar.z vond ht mooi n hy zei dat hy 1 voor haar zal kopn.(in werklkheid praat hy ni met haar).toen w weggingen vrug k em waarom hy zoiets hft gdaan..en hy vrtelde dat z gstr jaarg was n dr oudrs niets voor haar hbbn gdaan.k werd kwaad n vrug hem wie hy s om wat voor haar t doen trwyl z haar vriend hft.n hy werd boos n zei laat m, k wil het voor dr doen...n k zag mn schoonmudr plotseling komen in d wagn...werd wakr n schrok vn mn droom...

kunt u my vrtellen wat het beteknt??ht zit m hl erg dwars..in werklkhd hft hy geen contact met haar.zyn oudrs n haar oudrs zyn goede vriendn.dus wanr zy op bzoek komn by zn oudrs ziet hy hun n grut hy beleefd.maar k wil heleml niet dat hy contact hft met hun n haar, omdat k ervan uitga: z zyn j verleden, laat z daar blijvn,breng z niet in j heden n toekomst.
maar als k nu plotseling zo een droom zie schrik k wel n vraag m af wat r achtr mn rug gbeurt n f k bedrogen wordt...

tieneke
8 jaar geleden

ik droomde rond 5uur nacht dat mijn partner met zijn ex samen zaten ze wasbezig zijn mouw van zijn hemd te spelden op een gegeven moment gaf hij haar een kus hij wilde mij ook kussen maar ik keerde mijn om
later was hij aan het dansen met iemand anders.
het leek erop dat hij met iemand anders zou trouwen wat is dat.





Deze discussie is gesloten.