Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

achtervolging door een pauw

Ilona13
15 jaar geleden

Wie kan mij helpen om de betekenis van mijn droom uit te leggen?

Ik heb regelmatig een terugkerende droom waarin ik word achtervolgd door een pauw.
Waardoor ik alleen aan het wegrennen ben voor die pauw, het maakt niet uit waar ik ben in mijn droom, de pauw achtervolgt me.
Vaak schrik ik ook helemaal bezweet wakker, en ben ik totaal in de war.

Als iemand hier een uitleg voor heeft?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet Ilona 13

15 jaar geleden

Hoi Ilona.

De pauw is het archetypische symbool van wedergeboorte. Wie in de droom een pauw ziet met mooie kleuren zal in het waakbestaan een kleurrijk leven leiden waarover hij zeer tevreden zal zijn. Zien we echter een witte pauw dan zal ons leven kleurloos, doch zuiver van geest zijn. Het lijkt of we daar zelf voor hebben gekozen. Witte pauwen symboliseren wedergeboorte van de hoogste graad. Het is dus de zuiverheid van geest dat maakt dat kleuren verdwenen zijn. Probeer te onthouden wat de opvallendste kleuren zijn.

Achtervolgingen komen vaak voor in nachtmerries. Soms proberen we te ontsnappen aan, wilde dieren,in dit geval een pauw, maar soms ook voor eigen problemen.

Wie in de droom ergens voor wegloopt, loopt waarschijnlijk in het waakbestaan voor zijn eigen problemen weg.

Ik heb voor jou wat opgezocht, misschien kan je er wat mee.

Groeten H@ns.

Dana
13 jaar geleden

Hallo,
De meeste dromen kan ik wel thuis brengenm...maar deze???

Weet iemand wat het betekend als je droomd dat je een witte pauw vangt en een gekleurde?
Bij mijn ouders in de tuin zaten twee pauwen, een prachtig volwassen mannetje en een wit vrouwtje,
Ze zaten niet bij elkaar, maar op verschillende plaatsen in de tuin.
Die heb ik toen gevangen voor mijn vriendin, zodat ze die bij haar geitjes en kippen kon zetten.
Het was zo echt dat ik, toen ik wakker schrok, meteen de telefoon pakte en mijn haar wou bellen dat ik twee pauwen gevangen had.