Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

onder boom begraven

8 jaar geleden

Ik stond ergens op een plek met mijn ex onder een boom. Deze boom groeide hoog boven mij naar de rechterzijde uit en was vol in bloei. Ik voelde de pracht en het leven. Het rare was dat mijn ex langs me stond maar niet onder de boom, terwijl hij wel langs me stond. Terloops vertelde hij me dat hij benieuwd was of een verre criminele vriend nog daar begraven lag. Ik vroeg waar? We stonden er langs onder de boom. Het was daar heel grof een soort beton en er stonden lijnen op, waarvan ik dacht dat het een mislukt kruis was. Ik mocht tegen niemand daar iets over vertellen en hij praatte heel zachtjes. In de verte was een jongen die ik kende uit mijn dorp van vroeger en die steeds dichter naar ons kwam. Er werd niets meer gezegd en ik werd wakker.

8 jaar geleden

De boom staat voor kracht, groei en verlangens. Je ex, het mannelijke deel van jezelf, voelt niet de kracht van groeien en bloeien. Je ex heeft het over iemand die niet te vertrouwen is. De boom is geïnfecteerd met de sappen van de crimineel. Een verstoring in de groei.

8 jaar geleden
Beheerder

De boom is de levensboom.De rechter meestal bewuste kant staat in bloei.
Je zegt niet aan welke kant je ex staat?
Ik neem even aan links?
Dan zou het kunnen zijn dat zijn kant niet wil groeien?
Aan de vruchten herkent men de boom.
Is hij de dode kant?
Hij is verbonden met het graf van de crimineel, de begraven eigenschappen die het daglicht niet verdragen.
De linkerkant is natuurlijk ook jouw onbewuste kant, waar een en ander verrot en begraven is onder een berg puin. Wellicht de criminele kanten van je ex, of anders bepaalde trekken van je schaduw die vaak als crimineel voorkomt, omdat hij de inferieure eigenschappen draagt die je uit je leven hebt verdrongen.
Een kruis was in de oudheid een martelwerktuig waar alleen zware misdadigers toe werden veroordeeld.
Je kijkt dus als het ware naar de puinhoop van je verleden.

Wat die knaap uit het dorp betreft is nog af te vragen, wat voor invloed van vroeger er in je bovenkomt?

8 jaar geleden

Een mooie uitleg die ik volgens mij wel kan plaatsen. Mijn ex stond echter rechts van me en was/is zelf ook crimineel. Machtspelletjes, liegen, drugs. Ik wist dit pas toen ik alles achtergelaten had wat ik opgebouwd had en met hem verder wilde. Woon in het huis wat we samen toen gekocht hebben, waar hij niets meer voor betaald. Kids wil hij maar weinig zien etc. Nog steeds de macht die hij uitoefent. Huis loslaten gaat niet omdat ik dan zijn schuld erbij krijg en mijn leven in puin ligt. Dus een positieve vechter ben ik zeker waar alles om eerlijkheid draait. Droom zoveel de laatste tijd en voel dat het een afsluiting betreft. Mag ook wel sinds 1998. Kiezen voor mezelf. Een goede baan, geweldige kids...alleen dat financiele stukje blijft hangen, alhoewel geld mij niet interesseert. Ik wil mijn kids echter geven waar ze recht op hebben en niet alles aan vaste lasten kwijt zijn door hun vader. Er is echter geen mogelijkheid.

Die jongen van vroeger nam altijd zijn vrijheid en had plezier in alles. Een vriend van mijn broer die verder geen betekenis had

We stonden beiden met de gezichten naar voren links onder de boom. Als je achter ons zou staan staan we rechts van de boom. Tak over mij heen, maar niet over mijn ex. Ik sta het dichtste bij de stam.



2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door ingel.

8 jaar geleden
Beheerder

De tak kan een bescherming zijn van de stamboom.

Tja, ik weet niet wat er te halen valt, maar hij zal toch moeten betalen voor zijn aandeel.
Misschien beter het huis verkopen?
Dan ben je van hem af. Na aftrek van zijn schulden zal hij er niets aan overhouden.

8 jaar geleden

Was het maar zo makkelijk. Huis is niet te verkopen of met heel veel schuld door extra hypotheek wat hij in zijn zaak heeft gestoken Door zijn faillissement komt dan alle schuld naar mij toe. Ooit komt het goed..Wat ik vergeten ben t e vertellen is dat er achter mijn huis een soortgelijke boom staat als in mijn droom. Ik ben helemaal weg van die boom en het was de reden dat we dit huis kochten....



1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door ingel.

8 jaar geleden
Beheerder

Tja helaas, dus hij heeft een hypotheek genomen op het huis om zijn zaak op te zetten en nu zit je met de gebakken peren want meneer is niet thuis.
Ben je dan in gemeenschap van goederen gehuwd geweest? Wat nooit verstandig is met een zaak.

Toch is de droom positief, het lijkt of de boom je beschermt.
De boom is tegelijk een beeld van de falende relatie.
Maar jouw kant staat toch in bloei.

8 jaar geleden

Gelukkig niet in gemeenschap van goederen anders waren er nog meer schulden van hem. Gelukkig is alleen het huis gezamenlijk....