Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

ballon

dahlia
8 jaar geleden

ik liet een witte ballon vliegen en het touw dat eraan hangde werd altijd maar langer zodat de ballon steeds hoger klimde ,weet iemand wat uitleg erover? grt dahlia

8 jaar geleden

De kleur wit staat in de westerse wereld voor perfectie, vrede, onschuld, schoonheid, bewustzijn en nieuwe ideeën. De ballon symboliseert een creatief risico die de nodig spanningen met zich mee kan brengen, omdat iets gemakkelijk kan knappen in je leven. Je laat de ballon los, maar het touw wordt langer. Het is alsof je de touwtjes in handen wilt houden. Je kan niet goed loslaten.

8 jaar geleden
Beheerder

Een ballon heeft iets met het geestelijke te maken.
Maar het kan betekenen dat je zweeft.
Ik begrijp dat je zelf nog op aarde stond wat wel belangrijk is?
Een ballon oplaten, is ook een idee lanceren, hopend op een succesje.

In principe zijn we met een draadje aan de geest verbonden.

Soms heeft het een ander betekenis, als de verbinding met b.v. een verloren kind, of een overledene, geliefde enz. Dus het kan ook betekenen dat je iets viert (loslaten/ afstand nemen), of juist nog vasthoudt.

Het koordje doet denken aan een navelstreng.

Wit heeft de betekenis van rein, of zuiverheid en vrede, maar ook dood of overgave.

8 jaar geleden

Waarom heeft een ballon iets met het geestelijke te maken? Is het vanwege het element lucht, wat o.a. voor het denken staat?



2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.

dahlia
8 jaar geleden

hallo esme heel erg bedankt voor mijn droom te duiden hartelijk bedankt!grt dahlia

dahlia
8 jaar geleden

HALLO CHEHERAZADE2 hartelijk bedankt om mijn droom te duiden vele grt dahlia

8 jaar geleden
Beheerder

Als de lucht gebakken is wel.

Maar lucht en nous zijn pneumatisch en dus geest of geestelijk.

De Nous is weer verwant met de Nous Serpens of slang.
Maar dat is hier weer wat buiten het bestek.

Vogels en vliegtuigen of zaken die zweven zijn wel geestelijk te noemen.
De ballon heeft nog een connectie met de baarmoedersymboliek.
Verder staat er een inwendige druk op, dus er is iets gevangen.
Je zou het als een geestelijke container kunnen opvatten, vandaar ook dat idee.
Maar hier houdt iemand een vlieger aan het lijntje.
Een vlieger oplaten is een idee lanceren.

Hoe hoger de ballon komt hoe minder de uitwendige druk en hoe groter dus de ballon zal worden, tot hij barst en dat is de waarschuwing die verborgen is in deze droom.

8 jaar geleden

Oei Sheherazade, over het antwoord moet ik wel even goed voor gaan zitten en laten bezinken. De medische terminologie die je gebruikt is meer dan ik aan mijn certificaat had. Ook verder niets meer mee gedaan, dus kennis vervliegt. Pneu is adem, dat weet ik nog. Veel reacties krijgen we niet, maar je krijgt er wel een pupil bij, if you don't mind.

8 jaar geleden
Beheerder

Hoi Esmee

De Nous vind je bijvoorbeeld in de alchemie of de gnostiek.
Maar het is ook oudtestamentisch en mythisch.
Nous is ook Mercurius die je toch wel gevleugeld of vluchtig mag noemen (bode van de goden)
In principe is de slang zowel aards als pneumatisch.
Daarom bestaan er ook gevleugelde en ongevleugelde slangen en draken.
De slang verenigt dus de tegenstellingen.

Dat brengt ons weer bij het ballonnetje, want dat lijntje kun je ook zo opvatten.

I don't mind, met een knipoogje.