Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Hulp nodig bij droomuitleg

Robina
5 jaar geleden

Ik heb vannacht een gekke droom gehad. Hierin was ik op zoek naar een specifiek boek dat ik ook in de realiteit zoek. Ik vond het op de boekenplank van een 2e hands winkel. Ik was erg blij, maar toen bleek dat de omslag toch niet klopte met degene die ik zocht. Er stond een vos op, in plaats van een meisje met lang haar. En ook was het een soort 'extra' variant. Het was een dik boek en ik heb het alsnog meegenomen.

Kan iemand mij uitleggen wat dit betekenen kan? Alvast bedankt voor alle hulp.

Met vriendelijke groet,
Robina

5 jaar geleden

Een boek staat symbool voor kennis, intelligentie, informatie en wijsheid. Een boek staat ook voor een levensverhaal. Op de boekenplank vind je de kennis. Het komt uit een 2e hands winkel en is gebruikt. In dit boek kun je veel antwoorden vinden. Het meisje met de lange haren is een projectie van jezelf. Een vos staat symbool voor inzicht, slimheid, sluwheid en vindingrijkheid.

Dieter
5 jaar geleden

Ik heb vannacht gedroomd, ik was met mijn familie op pad om inkopen te gaan doen met 2 auto’s. Auto 1 mijn vader en ik aan het stuur in mijn eigen auto, auto 2 mijn broer en zussen met mijn stiefmama. We waren parking aan het zoeken maar we gingen verder en verder weg van waar we moesten zijn, ik begon achteruit te rijden en harder en harder tot we in het water belande. Ik zou graag weten wat de betekenis van deze droom is

5 jaar geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. De familie kan je steun en toeverlaat zijn. De hele familie gaat mee. Het lijkt erop dat het een leuk samengesteld gezin is geworden. Winkelen staat voor komen aan je behoeftes. Zowel materieel als geestelijk. Een auto staat voor gemak. De parking staat symbool voor een passieve houding. Het lijkt wel dat alles op rolletjes gaat. Maar je moet weten, dat het niet altijd zo gaat. Het is niet altijd feest. Achteruit rijden is een achteruitgang. Moeilijke tijden kunnen er ook zijn. Water staat voor emotie of het onbewuste.