Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Treinspoor zelfmoord moeder van 2 toekijkende kinderen

Lara
23 oktober 2018

2 kinderen stonden bij het treinspoor naar hun moeder te kijken achter het hek, de moeder liep naar het spoor toe wanneer de trein aankwam en pleegde zelfmoord. de kinderen keken geshockeerd maar moesten niet huilen. de kinderen en de moeder leken native american [indianen] (vroeger, bruin oud beeld)

toen kwam er een stuk op tv over het treinspoor dat vroeger heel gevaarlijk was omdat het zich naast een veld bevond dat van de boeren was en ze dat veld moesten maaien met een tractor , zelfs op het stuk waar het spoor was, ik snapte niet waarom ze dat stuk niet gewoon oversloegen.

later werd de trein vervangen door een elektrische trein, nu met een autoweg aan de linker kant en een steile gras heuvel met bergen en daaronder water aan de rechter kant. ik liep opeens langs het spoor, de trein kwam er bijna aan, maar er kwam ook een auto aan aan de kant waar ik liep. gelukkig ging de auto opzij voor mij. daarna liep ik maar op het spoor want op de weg reden meer auto’s dan dat er treinen waren, er kwam weer een trein aan dus ik sprong naar de rechter kant op de grasheuvel, met de intentie te leunen op een boom, maar de heuvel was de steil dus ik vloog het water in. het water was diep en vies, maar ik kon opeens zelf de temperatuur bepalen en ik kwam er uit met een surfplank en surfpak aan. (tegenwoordige tijd, normaal beeld)

toen werd ik wakker en herinnerde ik mijn hele droom nog heel gedetaileerd dus besloot ik hem op te schrijven. Zou de droom een betekenis hebben?

Ik ben een meisje van 17 jaar oud en denk niet dat deze droom betrekking heeft tot mijn eigen leven(servaringen)

23 oktober 2018
Beheerder

Het beeld schets zoiets als de native Indians verdreven zijn door de moderniteit. Er is daar een vreselijke genocide gevoerd. Dus de oude sepiafoto past daar wel bij. Wellicht voel jij je met hen verbonden?
Maar de indiaan is natuurlijk ook een element uit het onbewuste. Hij vertegenwoordigt het natuurlijke instinctieve leven en oude magische of medicinale en spirituele wijsheid.

De moeder of het moederbeeld pleegt zelfmoord in haar wanhoop. Maar ze laat wel kinderen achter.
Dat zou een echte moeder alleen in uiterste nood doen want het moederinstinct gaat zelfs boven zelfbehoud.
Misschien offert zij zich op voor haar kinderen? De trein is symbolisch de oude draak die letterlijk mensenlevens eist.

De weg is doorgaans de levensweg. Langs het spoor lopen is aan het lijntje lopen. Het spoor biedt geen keus, het is een vast traject waarop je zelf niet stuurt. Een auto is een meer individueel voertuig.
Het toenemende verkeer raast langs je heen in de haast naar nergens. Je loopt letterlijk langs de weg en hebt geen doel. (aan de zijlijn staand/ toekijkend/ genegeerd voelen/ buitenstaander zijnde).
De heuvels en bergen staan vaak voor hindernissen en moeilijkheden. Het water is het onbewuste.
Het is een vreemd beeld want het water is meest links (tenzij je toevallig links bent?).
Je zou dus zeggen dat het vieze water het vervuilde onbewuste aangeeft dat juist rechts in beeld komt.
Het houdt in dat er nare zaken boven komen. Je kunt geen heldere kijk krijgen in het onbewuste over de oorzaak. Maar dat het iets te maken heeft met de vluchtheuvels en de bergen is wel duidelijk (graven/molshopen?)

De oude foto wijst naar iets uit je verleden. Maar ook naar een vergeten innerlijk.
Misschien zou je de indiaan als meer introvert kunnen duiden? Het zou ook een gids kunnen zijn.
Waarmee voel jij je verbonden? De moderne jacht naar nergens of de natuur en de (eeuwige) jachtvelden?

De temperatuur van het water heeft met emoties te maken.

De kinderen kunnen op nieuwe mogelijkheden wijzen.
Maar wie neemt ze onder zijn/haar hoede?