Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

oude bekende niet te breiken per telefoon

21 februari 2018

Ik probeer telkens een oude bekende van me te bellen, maar ik hoor alleen de stem van degene zacht en onverstaanbaar, met vele mensen daar op de achtergrond-geluiden maken; ik focus maar ik kan er niets van verstaan. Ik bel nog meerdere keren, met hetzelfde resultaat, steeds die onverstaanbare geluiden.

--------------------------------------------------
Ik ben in de keuken en kijk in de koekepan, daar liggen 2 biefstukken in; 1 dun grijzig lapje (oude? biefstuk, niet erg aantrekkelijk voor het oog etc. en ernaast ligt een sappig dik stuk heerlijke biefstuk, die er goed uitziet, fris, deze ga ik bakken en het is sappig en spettert en ruikt goed en als ik het op ga eten smaakt het echt heerlijk en is goed van structuur en heb ik goed gebakken vind ik zelf

Het andere stukje ziet er wel zielig uit, vergeleken met dit stuk vlees

In het echt eet ik al tientallen jaren geen vlees meer, was er vroeger gek op! Maar lichaam reageert met jicht op rood vlees

groet, jolanda

21 februari 2018
Beheerder

Het andere stukje ziet er wel zielig uit, vergeleken met dit stuk vlees

In het echt eet ik al tientallen jaren geen vlees meer, was er vroeger gek op! Maar lichaam reageert met jicht op rood vlees

Het zou een zoeken kunnen zijn naar iets uit het verleden.
Waarom dat precies die bekende zou zijn is de vraag?
Wat waren de meest opvallende eigenschappen?
Wellicht iets uit jezelf waarmee je contact wilt?

De oude biefstuk staat voor iets dat bedorven is en met het verleden.
Het vlees heeft wellicht iets met je lichaam en jeugd te maken.
Vlees eten heeft iets van verjonging.
Zoals b.v. de kannibalen menen dat het eten van hun tegenstanders hen hun manna of krachten zal opleveren.
Dus ook prooidieren kunnen een keus zijn om bijzondere krachten te verkrijgen.

Vlees is ook het stoffelijke bestaan. We spreken immers van incarnatie (in het vlees afdalen)

Het oude lapje kan ook een manier van leven zijn waar je geen zin meer in hebt.
Maar het zou ook een relatie kunnen zijn die niet (meer) spoort.