Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom over aangevallen worden

Vesta
20 november 2017

Ik heb vannacht gedroomd dat ik ergens liep en waar een terrorist zat die een bom achter zich had gelegd, hij had het ook op mij gemunt.
Ik kwam net op tijd weg, daarna kwam ik mijn broer en zus, een vroegere vriendin en haar vriend waar ik het contact mee verbroken heb tegen en dat ze mij zaten te beschuldigen, alle vier, toen heb ik tegen ze gezegd dat ik ze niet meer in mijn leven hoefde als ze mij onterecht bleven beschuldigen.
Daarna zat ik opeens met mijn zus in een vliegtuig die steeg op maar keerde daarna weer terug naar land, het leek erop of we neerstortte maar het vliegtuig bleef in tact.
Een paar mannen zaten ons op te wachten en wij moesten maken dat we weg kwamen.dus snel op de fiets gestapt.
Maar toen wij wilde oversteken bij een kruispunt werden we ineens aangereden door een jonge rij-instructrice.
Het was ook duidelijk in de droom dat mijn broer normaal van de andere richting was gekomen en datzelfde ongeluk had kunnen voorkomen.
Daarna droomde ik plots over dat ik in een ziekenhuis was en naast mij een man op een brancard lag die een opgezwolle misvormde hand had.
Er stond mij daar ook een operatie te wachten waar ik behoorlijk bang voor was.

20 november 2017
Beheerder

De bom is een opgekropte woede. De terrorist is dus de uitvoerder van je schaduwzijde.
Je wilt het verleden opblazen.

Het vliegtuig is een vlucht.
Maar ook dan ontkom je niet aan de denkbeeldige belagers. (angsten)
Een kruispunt is een beslissing in je leven. Maar het is ook een gevaar, want daar gebeuren de meeste ongelukken.
Van een ziekenhuis droom je meest als er iets geheel moet worden (hier psychisch)
De vraag is welke hand van de man dik was? De rechter is meest de bewuste kant.
De linker is dan de onbewuste of sinistere kant.
Het is niet onmogelijk dat hij die hand opgelopen heeft door het spelen met vuurwerk zoals de bom.
Een operatie kan iets blootleggen dat je verstopt hebt. Om te helen moet je soms diep snijden.

Vesta
20 november 2017

Het was de rechterhand maar wat doen die exvriendin en haar vriend dan in mijn droom?
En waarom droomde ik over die kritiek?

20 november 2017
Beheerder

Je geeft aan dat je contacten hebt verbroken dat zal zijn redenen hebben gehad.
Schieten en bommen staan vaak voor kritiek en (onderdrukte) woede.
De personen kunnen eigenschappen van jezelf zijn die je projecteert op anderen.
Wie teveel onderdrukt wordt er door overvallen in dromen.
Dus juist heel nette beheerste of bange mensen kunnen agressieve dromen krijgen.

Denk dat de hand met het vuurwerk te maken heeft.

Vuurwerk zou je nog orgiastisch kunnen duiden.

Een dikke hand kan ook een te grote inbreng betekenen of een vuist.
Of een onevenwichtigheid. Gebalde vuisten van woede bijvoorbeeld.
Of een opgezwollen ego, want de rechterhand is nauw met het ego verbonden.
Handen en vingers, of voeten en tenen, of het "gezalfde" hoofd, hebben symbolisch nog connecties met de edele delen.
(De "voetwassing" en het zweren met de hand op de schoot of de lendenen, is een verzachtende, versluierde, uitdrukking van de geslachtsdelen aanraken die de stam of de voorvader/ totem, of machthebber symboliseren.)