Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Kapotte brug

Zoes
24 mei 2018

Hoi allemaal,

Ik heb gedroomd dat mijn oma achter het stuur zat en dat ze mijn mama aan het volgen was. Vervolgens hebben we een redelijke snelheid en rijden we over een brug die kapot is. We komen dus in het water terrecht maar we konden optijd de deuren openen.

Nu dit werd telkens herhaald tot we de deuren niet meer open kregen. Ik merkte al snel dat oma niet meer ik leven was en schokte meteen wakker...

Ik ben er niet goed van ????
Iemand enig idee wat dit kan betekenen?
Alvasr bedankt! ??

24 mei 2018
Beheerder

Je oma hoort niet aan het stuur van jouw leven te zitten.
Ze rijdt zeg maar in 7 sloten tegelijk.
Het water is meestal het onbewuste.
De droom kan op een crisis wijzen.
De "dood" van oma kan een bevrijding inhouden, hangt af van hoe ze werkelijk is.
De droom schetst de auto die jouw psyche verbeeldt.
Maar je komt in het water terecht.
De brug is een overgangsfase, maar hij is kapot of niet in orde, te gammel enz.
Dat veroorzaakt angsten en hup, daar lig je al in het water.
De auto is hier een soort gevangenis waar je moeilijk uit kunt komen.
Nu gaat er in dromen niets echt dood dus het geeft een verstikkend sfeertje aan waar jij uit wilt ontsnappen.
Waarom rijd je oma je moeder na? Of controleert ze haar gangen?
Je zou nog kunnen denken aan een verbroken contact, de verbroken brug.
In oorlogen worden bruggen vaak onbruikbaar gemaakt zodat de vijand hen niet kan benutten.

Zoes
24 mei 2018

Hoi,

Ik heb geen idee waarom wij mijn moeder achterna reden. Ik weet ook niet waarom we in de auto zaten. En hoe het komt dat oma rijdt. In werkelijkheid rijdt ik steeds wanneer we samen in 1 auto zitten.

Ook woon ik bij mijn oma en heb ik niet zo’n goede band met mijn moeder.

In mijn bewust zijn heb ik hier geen problemen mee. Misschien dan toch wel gelinkt met elkaar?

24 mei 2018
Beheerder

Lijkt mij dat je oma de route bepaalt.
Misschien wil je een link met je moeder maar loopt dat op een catastrofe uit.