Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Bijna verkeersongeluk

Eva1
23 oktober 2018

Hallo lezers,
Ik had vannacht een hele enge droom. Ik liep met m'n hond over de vluchtstrook van de snelweg. Er lagen plassen met bloed op de grond. Maar ik moest doorlopen. Het was niet heel erg druk op de snelweg. Het leek op een weg in de bergen ofzo want er waren af en toe bochten. Ik beschermde m'n hond door haar op het gras naast de weg te laten lopen. Maar ik moest echt over de vluchtstrook. Zo heb ik een hele tijd daar gelopen. Totdat er auto plots over de vluchtstrook reden en me net niet aanreden. Toen kwam er een auto die me wel aanreed ik belandde op de motorkap en vloog erna door de lucht en toen zag ik mezelf dood liggen.
Ik vond het heel eng.. weet iemand wat dit betekent?

23 oktober 2018
Beheerder

Je loopt langs de kant (of je loopt de kantjes eraf?).
Je doet niet mee aan het leven en de jacht naar nergens.
Je loopt op de vluchtstrook en dus vlucht je ergens voor.
Auto's zien je niet staan, of iemand dendert over je heen? (Neemt je op de horens)
De vluchtstrook is een gevaarlijk deel van de weg.

Het leven eist zijn tol met het bloed op de weg.
Offeren aan BaƤl?

De vraag is hier waarom loop je langs de zijlijn?
Waarom kies je geen eigen weg?
Je had net als de hond het gras kunnen kiezen of het dier kunnen volgen naar zijn instincten.
Een weg is iets kunstmatigs (bewustzijn) een voorgeschreven traject. (de "beschaving").
Maar ook de "beschaving" is vol savages.

Auto's doen mij weleens denken aan een kudde op hol geslagen Bisons.
Of de duivel hen op de hielen zit. (in feite is dat ook zo)