Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Overlijdenis

Raf
19 oktober 2018

Hey, ik zit voor de eerste keer hierop, want ik heb nu toch al een hele langs tijd steeds ongeveer dezelfde droom.de meest recente is 1 minuut geleden en die zal ik ook even uitleggen.

Ik liep door een 'jungle' en mijn gevoel zegt dat het Thailand is, ik loop over een heel smal stukje, laten we zeggen een boomstronk breed genoeg voor 1 persoon.
Daar loop ik een man tegenmoet die dus ook over de boomstronk wilt lopen en dat ook begint te doen, en mij dus bijna in het water dringt.
Hierna begint hij mij proberen te helpen over te steken, wat heel simpel zou zijn als hij een stapje terug deed, maar geen haar op zijn hoofd die eraan dacht.
Hierna begint hij mij heel wanhopig, bang en schreeuwend te waarschuwen, hij spreekt immers een andere taal dan ik. Na wat heen en weer geschreeuw valt hij dood in het water, met naast hem dus een dodelijke slang die dus mij bijna te pakken had.


Sorry als het onduidelijk geformuleerd is!

Ik heb dit soort dromen nu al wat weken achter elkaar, met dat ik ook 's nachts wakker lig.

Mocht iemand wat meer details willen hebben over de dromen, of over gebeurtenissen in mijn leven, om mij te kunnen helpen erachter te komen wat deze dromen voor mij betekenen, hoor ik het graag.

Groetjes,
R

19 oktober 2018
Beheerder

De Jungle is het onbewuste waar de man waarschijnlijk thuis en jij niet?
Waarom zou de man terug moeten stappen en waarom meen jij voorrang te hebben?
De boomstronk is een evenwichtsbalk.
Dat is vaak een beeld van tegenstellingen die in balans gehouden moeten worden.
De man valt echter in het water en ten prooi aan een slang.
Nu zijn slangen vooral bewoners van het onbewuste.
De man valt en daarmee heeft de slang een prooi en jij kunt ontsnappen.
Het offer van de man is dus in je voordeel.
Maar niets sterft echt dus hij zal vast een keer terugkeren, desnoods als slang.
Met zijn val zou hij immers nog primitiever kunnen worden.
De meeste mensen zijn het niet gewoon in een jungle te leven waar aan alle kanten gevaren loeren.
De boomstam zou net zo goed een grote krokodil kunnen zijn of worden, of de rug van een draak.
Het is een moedproef om over te durven steken.
De vraag is, waarom jij die stap waagt? Kan op een crisis in je leven wijzen.
Terugkeer is vaak niet mogelijk op zo'n smalle stam c.q. pad.
Het is de tocht door het onbewuste met zijn angsten.
De man is niet gevaarlijk, maar jij loopt hem wel in de weg op zijn meer eigen terrein.
Je zou bijna vragen hoe groot is je ego dat er niemand kan passeren?

R
19 oktober 2018

Bedankt voor je reactie, maar toch kan ik mezelf hier niet echt in herkennen. Wat betreft de boomstam, ik was al bijna op het einde van de boomstam, en de andere man stapte er net pas op, vandaar dat ik vond dat hij een stapje terug had mogen doen of had mogen wachten. Dat vond ik in ieder geval in mijn droom.

Wel ben ik recentelijk mijn ouderlijk huis uitgegaan en ver weg gaan wonen en studeren, dit zou inderdaad het onomkeerbare pad kunnen zijn..

19 oktober 2018
Beheerder

De situatie is kenmerkend voor het avontuur dat het leven is.
De stam is in principe een brug dus een overgang naar een volgende stap.
Je vertelde het er niet bij dat je al een de overkant was.
De man wilde je anders wel helpen.
Hij liep dus van de wal in de sloot.

Het geheel doet mij wel denken aan dat spel met een ingezeepte boomstam waar twee strijdende partijen over een water moeten lopen.
Uiteraard valt er altijd wel een, of allebei.