Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

De duivel wilt mijn aandacht..

6 jaar geleden

Ik heb vaker duivelse dromen maar de laatste 2 dagen waren wel wat heftiger.

De laatste twee dagen heb ik duivelse dromen.. Ikzelf probeer deze af te weren. Want de duivel is gemeen tegen mij.

- De eerste dag kan ik me nog goed herinneren.. Het leek een droom te zijn waar een poltergeist in voorkomt.
In mijn droom had ik iets mee gekregen dat als ik shampoo in mijn haar zal wrijven en dan omhoog zal kijken ik dan betere haargroei zal krijgen. Ook wist ik op een of andere manier dat dit iets zal triggeren wat ik niet wilde.. Maar toch deed ik het.
Ik zat op de wc en deed dus het shampoo masseren in mijn haar.. Daarna keek ik omhoog.. In het plafond zag ik een gat naar een andere wereld. Door dat gat stak een duivels gezicht naar buiten met gloeiende ogen dat schreeuwde naar mij. Zodra ik voor me keek zag ik een pop en werd mijn zicht vaag ook had ik geen controle meer over mijn lichaam.. Er werd geschreeuwd.. Daarna werd ik abrupt wakker.. Ik deed me ogen open en durfde eigenlijk niet meer te bewegen.. Bang dat mogelijk een poltergeist/demon in mijn kamer aanwezig zal kunnen zijn...
(Lees meer hierover hieronder. Er schijnen video's op het internet te zijn die bezeten zijn.. Als je deze dan kijkt dan kan dat nare gevolgen hebben.. Het zal mij niets verbazen dat een van deze video's al eens voorbij gekomen zijn op mijn computer scherm..)

– Vandaag had ik een droom die ook erg bizar was.. Ik was bezig met mijn laptop.. Tot in een keer een duivel van ongeveer 50cm hoog uit de laptop sprong.. Hij had alles zoals wij denken hoe een duivel eruit zal moeten zien. Een rood mannetje met zwarte horens, gele gloeiende ogen en een rood zwarte vork in zijn handen waarmee hij mij telkens prikte.. Telkens had hij een aanbod voor mij. Echter weet ik niet meer wat dat nou precies was. Ikzelf was niet zo bang voor het kleine mannetje en vertelde hem of hij me in vertrouwen wilde nemen en even terug wilde gaan in de laptop omdat ik iets wilde doen en dat ik erna erop terug zal komen. Dit vond hij goed.. De duivel sprong terug in de laptop. Zo snel als ik kon sloot ik de laptop af. Maar de duivel had de laptop onder controle en deed hem weer aan. Toen haalde ik de accu uit de laptop.. De laptop bleef aan.. Toen merkte ik op dat er nog een stekker in zat. Die haalde ik eruit de laptop ging uit.. Niet snel erna kwam er een jonge man mijn huis binnengelopen.. Zijn gezicht herkende ik gelijk. Het was de duivel. Hij greep mij bij mijn armen. Ik kon niets doen want hij was aanzienlijk sterker dan mij. Gek genoeg smeekte de duivel mij om het aanbod aan te nemen omdat het beter voor mij zal zijn.. Ik stribbelde tegen en schreeuwde dat ik dit niet wilde. Ook waren er familie leden bij mij in de kamer.. Die keken toe en deden niets. Maar dat was ik wel gewend in mijn dromen.
Daarna werd ik wakker...
-------------------

Nou moet ik toegeven dat ik zelf veel bezig ben met spirituele dingen..
Zo kijken ik vaak naar ghost hunters op youtube en begin ik steeds meer te leren over het hiernamaals. Ik ben niet zo zeer meer bang voor geesten omdat ik steeds meer begin te geloven dat geesten niet het geen zijn dat wij denken dat het is en dat we voor geesten ook niet bang hoeven te zijn. Echter het feit dat de duivel in mijn droom voorkomt beangstigt mij toch wel. Zeker als het gaat over poltergeisten of demonen die in mijn dromen voorkomen.

Ik zal graag willen weten waarom ik deze dromen heb.
Word ik ergens voor gewaarschuwd?
Of probeert de duivel echt mijn aandacht te trekken?



6 keer bewerkt. De laatste keer was 6 jaar geleden door SirJohn.

6 jaar geleden
Beheerder

Pas wel op met die spelletjes.
Het satanisme op het internet is zo sterk vertegenwoordigd het staat er letterlijk bol van.
Zo ook Hollywood met zijn duivelse producties of Harry Potter nonsens.
De laptop is een stukje kille electronika. Maar wel een communicatiemiddel.
Je haalt meer binnen dan je denkt en de computer heeft dezelfde naam als de duivel namelijk Binarius.
Veel mensen geen helemaal op in de media en het internet en hebben geen belangstelling meer voor persoonlijke contacten maar voor virtuele.
We vervreemden in een virtuele werkelijkheid waar alles door computers wordt gestuurd en gecontroleerd.
Ook het experimenteren met het spirituele is gevaarlijk als je niet met beide benen op de grond blijft staan.
Het paranormale/spirituele is geen speelplaats voor onnozele geesten.

Je loopt het risico op inflatie door het kwaad. De duivel of wat daar voor staat is altijd uit op macht.
De tegenpool van macht is liefde. Dus aan welke kant ga je staan?
Het occulte draait altijd om macht. Maar vaak genoeg worden de rollen omgedraaid en is het de duivel die macht over jou krijgt.
Daarmee kan gemakkelijk een waan ontstaan als paranoïde bezetenheid.
De projecties van het kwaad komen uit jezelf voort, dus in feite schep jij je eigen duivels.

6 jaar geleden

Hoi Sheherazade.
Bedankt voor je reactie.

Ikzelf ben een liefelijk persoon en heb altijd het beste met iedereen voor.
Echter (en misschien is dat ook wat je bedoelt) ben ik niet iemand die echt van zichzelf houd en dus ook moeite heeft van andere te houden..
Daarin tegen zie ik de meeste mensen ook wel aan als mijn vijand.

Vertel je me dat mogelijk het kwaad de macht over mij begint te nemen?

De droom met de duivel was ik niet zo bang.. maar de droom met de demonen was echt wel even schrikken.

6 jaar geleden
Beheerder

Als je je schaduw niet kent projecteer je die op anderen.
Daarom is zelfkennis vooral inzicht verkrijgen in je eigen duisternis.
De splitsing tussen goed en kwaad is de oorzaak van alle oorlogen en conflicten in de hele wereld.
Het is kenmerkend dat mensen die menen de goedheid zelve te zijn, vaak agressieve dromen krijgen of kwaadwilligen in de wereld ontmoeten.
Zoals de "heiligen" gekweld werden door hun duivels als lusten en laster, jaloezie en woede, hoogmoed, naijver, valsheid, begeerte enz.

Of ze gaan lijden aan b.v. huidirritaties of spijsverteringsstoornissen enz, omdat ze een en ander niet kunnen aanvaarden/integreren of verteren.
Maar de eerste die je op weg naar de "hoogten" tegen zult komen is gegarandeerd je schaduw. (als duivel)
Je kunt pas omhoog als je door de hel bent gegaan. Zoals elke hoogte gecompenseerd moet worden door een even sterke daling.
Dat is ook precies de reden dat b.v Jezus ter helle "neder daalde".
Verlichting, zoals het onderschrift aanduidt, is het verkennen van de eigen duisternis.
En in de duisternis huist het grootste licht, namelijk zelfkennis.
"Ken U zelve", was de lijfspreuk boven de poort van Delphi.
Augustinus verzuchtte, "Ik zocht U buiten, maar Gij waart binnen".
Of zoals de boeddhisten, "het antwoord ligt in U".
Of, "als ge kent wat in u is zal het u redden, zo niet dan zal het u vernietigen".
Of, "als ge weet wat ge doet zijt ge zalig, zo niet dan zijt ge vervloekt" Harde woorden, maar het gaat om bewustzijn.
Wie niet bewust is, kan namelijk ook niet kiezen. Hij is namelijk niet vrij.