Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

verliefde op oude bekende in mijn droom

6 jaar geleden

Hallo iedereen

Eerder in het waakbestaan was ik eens verliefd op een meisje en toen had ik haar benaderd (via facebook) omdat ik het simpel weg niet in het echt durfde.
echter gaf ze aan dat ze het simpelweg geen tijd had voor een liefde er bij en dit was geen smoes!

nu bijna een jaar later (vandaag)
kreeg ik deze droom

( ik ben nu echter wel heel erg zelfverzekerd)

ik droomde dat het hetzelfde meisje me hielp op de computer en toen kreeg ik per ongeluk een computer virus en mijn laptop was niet meer te redden! Dat zeiden al mijn vrienden die erg veel verstand hebben van computers ( die vrienden ken ik overigens ook in het waakbestaan en we hebben een goede band)

ik droomde dat het meisje en ik met elkaar omgingen ze verzorgde masseerde mij, hier genoot ik zoooo erg van!
ze werd stiekem ook verliefd op mij
en toen ik vroeg of ik ook of ze toevallig veganistisch was en dat was ze 'toevallig' net 1 dag,en toen vroeg ze of ik dat ook was en ik ben dat( ook in het waakbestaan en dit is best belangrijk voor me)
Toen was ze verkocht en wist ik zeker dat ze stapel gek op me was.

Ohja en in het begin van deze droom was ik aan het opruimen in een huis bij iemand die ik totaal niet!

een dag ervoor droomde ik ook dat ik aan het opruimen was en 'toevallig' is er diezelfde dag een trauma verwerkt!


ik wil al heel lang een liefde in mijn leven en ik heb er maar 1 relatie gehad van 3 maanden die alleen maar voor ellende zorgen ( het was een levens les) en dat was geen liefde ik denk dat ik het pas krijg als ik er klaar voor ben en sinds kort zijn alle trauma's verwerkt!!!
En dat waren er 2 waar ik mn hele leven al mee zat en het lijkt nu net als of ik opnieuw geboren ben!



alvast bedankt!&
vriendelijke groet

6 jaar geleden
Beheerder

Het droommeisje is meestal een anima projectie.
Het hoofd slaat op hol en de computer gaat ongewone dingen doen (chaos in het brein)
Liefde laat zich niet dwingen, het komt en gaat en is vrij want liefde, echte liefde is onbaatzuchtig.
De "massage" is natuurlijk een erotisch voorspel.
Als een droom teveel synchroon* loopt met de wensen van het ego klopt er iets niet. (egosynthoon*)
Zo is de ontregeling van het geordende leventje door de invloed van een vrouw bedenkelijk.
Het gooit alles overhoop en de verslaving aan de computer is ineens niet zo belangrijk meer (of wel?)
Je energie gaat zich op andere dingen richten want het leven en de natuur zijn op voortbestaan gericht.

De euforie van de tweemaal geborene is wel een opstekertje want zo voelt het wel als je een trauma kunt oplossen.
Daarbij kan veel energie vrijkomen. Je gaat die energie dan ook op andere dingen richten.

Misschien zou je het meisje moeten zien als iemand die je gedachten komt ordenen en wat ontspannen.
Maar het irrationele element dat daar ook mee samengaat kan de boel wel komen verstoren.
Dat is zoiets als de schelm, want de anima in in eerste instantie een trickster met erotische verleidingstrekken.

6 jaar geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. Je had je best gedaan om toenadering te zoeken, maar het bleek dat ze al bezet was. Met een virus heb je de zaken niet meer onder controle. Het opruimen staat symbool voor ordenen. Het huis is je lichaam en ziel (denkwijze, problemen controleren, intuïtie, eigenschappen en vaardigheden). De wensen die je hebt bij een soulmate moeten spiegelen. Al je interesses moet zij ook hebben. Daarmee ben je onbewust in je droom aan zelfreflectie bezig. Hoe kun je het beste met jezelf omgaan en hoe laat je problemen (trauma) los. Dat kan een bevrijdend gevoel geven.

6 jaar geleden

Sheherazade

wauw wederom bedankt dit klopt echt allemaal precies en ik kan alles wat u zei plaatsen dankuwel!!!!

6 jaar geleden

hallo Esme enorm bedankt voor uw reactie! :)
ik kan alles plaatsen alleen het stukje dat ze al bezet is niet! waar maakt u dit uit op uit de droom
daar ben ik erg benieuwd naar

alvast bedankt
vriendelijke groet!

6 jaar geleden

Citaat angel maria: echter gaf ze aan dat ze het simpelweg geen tijd had voor een liefde er bij en dit was geen smoes!

6 jaar geleden
Beheerder

Als er trauma's bestaan ben je permanent "bezet".
Niet de mens heeft complexen, het complex heeft hem. (Jung)



1 keer bewerkt. De laatste keer was 6 jaar geleden door Sheherazade.

6 jaar geleden

Bedank voor je reactie Esme
ik begreep u verkeerd in uw uitleg

het meisje was in het echt te druk voor liefde en niet in de droom

en ik vraag me af waarom er in dromen soms mensen naar voren komen waar ik niks meer mee te maken heb en wel verliefd op was vroeger
als er geen droominfo etc was zou dat mij echt op een dwaal spoor brengen

gr

6 jaar geleden
Beheerder

Mensen zijn maar beelden, het zijn geen werkelijke personen en het hoeven ook niet figuren uit het verleden te zijn.
Dromen zijn zelden concreet. Het gaat om "voorstellingen".
De droom is als een toneelstuk waarin rollen worden gespeeld.