Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Overleden opa geeft munten

Dagboekje
23 mei 2018

Ik zit naast mijn overleden opa (hij zit links van mij) aan een soort campingtafel. We lijken in een haventje te zitten. Voor mij liggen blanco papieren. Ik ben bezig met een of ander creatief proces.
Dan geeft opa mij een handvol munten. Ik kan het eerst niet accepteren. Hij drukt het in mijn hand, onder de tafel, zodat mam, die even verderop bij een muurtje staat, het niet kan zien. Mam zou het immers niet toestaan…

Ik denk dat opa met deze droom een boodschap wilt afgeven. Immers is de haven zijn place-to-be en de creativiteit ook. De blanco papieren symboliseren een nieuw begin en daar ben ik, op een creatieve wijze, mee bezig.
De munten symboliseren rijkdom (niet alleen materieel). Opa drukt deze in mijn handen nadat ik het eerst niet kan accepteren. Betere tijden zijn onderweg. Maar mam zou dit niet toestaan, dus ik moet het voor haar verbergen. Ik wil een gelukkig leven leiden en dat kan niet als mam er zich mee gaat bemoeien.

Overigens kreeg ik na deze droom de ingeving om aan de slag te gaan met analoge fotografie.

23 mei 2018
Beheerder

Ik zou niet aan gouden bergen gaan denken.
Het gaat meer om energie en waardegevoel.

De blanco papieren geven een leeg bestaan aan dat invulling vraagt.
Maak iets van het leven.

24 mei 2018

In de tarot horen de munten of pentakels tot het element Aarde. Dit element brengt zaken tot leven. Wel traag, maar is solide. Omdat het om vaste materie gaat, kan het ook het één en ander laten afremmen en kunnen invloeden van buiten worden afgesloten. Aarde verspilt weinig energie. De aarde energie is praktisch. Een aardetype kan afgeleid worden door zaken die het eigenlijk niet toe doen en houdt vaak vast aan haar eigen ideeën. Munten wijzen op hard werken om aardse zaakjes op te lossen en te kunnen controleren.