Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Ijzer bewerken

5 jaar geleden

De laatste dagen droom ik eigenlijk steeds over het zelfde thema. Het bewerken van roest bruine ijzeren platen / schijven. Waar in de eerste dromen er alleen aan de schijven werd gewerkt door mij, door: te boren, met grote hamers te slaan, op te “schuren” en bouten in te draaien, ging t vannacht verder.
Er lag een briefje op tafel met de tekst: ik weet wel wat je doet. Daarna Wilde ik weer een schijf bewerken maar kwam ik in plaats van in de werkplaats in een museum terecht waar de schijven van de afgelopen periode tot een mensfiguur waren samengesteld. Dit tot grote verbazing van mij. Waarna ik eigenlijk terug ging naar de eerste droom nl het bewerken van een (voor in figuur als in t museum) basisschijf ijzer.

5 jaar geleden

IJzer symboliseert brute kracht. Maar ook duurzaamheid en hardheid. IJzer kan van vloeistof naar vaste vormen kunnen worden getransformeerd. Dus het werken aan het ijzer staat voor transformatie. Roest staat voor ontwikkeling in de toekomst. Het doet mij denken aan de tarotkaart Pentakels acht. Een jongeman bewerkt vol overgave een pentagram. De persoon op deze kaart is zeer geconcentreerd en heeft enkel oog voor zijn werk. Hij gaat er helemaal in op. In de link lees je meer: [www.kaartensterren.nl]. Het museum stelt tentoon wat jij gemaakt hebt. Het is een vaardigheid dat door iedereen gezien mag worden.