Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Water

Ce
5 jaar geleden

Hoi allemaal,

Ik had vannacht een gekke droom.
Ik droomde dat ik over een boerderij erf liep richting het weiland.
Na een tijdje besefte ik dat ik niet verder kon gaan want het pad eindigde.
Ik liep terug en kwam in een huis terecht waar het water tot aan mijn middel stond. Er was een vrouw die in dit huis woonde.
Ze raakte de grond niet en zwom/zweefde de hele dag. Ze zei dat ze niet wilde aarden. Het kwam erg spiritueel over.

Wat kan deze droom betekenen?

Ps: ik leg niet veel uit, sorry esme, ik probeer het in de gaten te houden maar werk deze weken erg veel en je bent me vaak net voor.
Ik probeer er op te letten en vaak is aanvulling niet nodig want je doet het heel erg goed!

5 jaar geleden

De boerderij heeft te maken met aarden. Back to basic. Een weiland staat voor openheid en veiligheid. In het huis stroomt het water over. Het is als een emmer die overloopt. Het is een teken dat het lastig is om de grens te bepalen. Wanneer is het hoog tijd om bepaalde dingen af te stoten of misschien kun je nog meer handelen. Het pad stopt, dus daar ligt de grens. De vrouw, in vergelijking met de boerderij, is een tegenhanger. Het is niet de bedoeling om jezelf te overstijgen en over je grenzen te gaan. Het is de kunst om altijd met beide benen op de grond te blijven.

Dus het heel goed, dat je niet geforceerd dromen gaat analyseren. Als je geen tijd hebt of wanneer je moe bent kun je het beter laten. Het moet wel een hobby blijven. Maak je niet druk. Ik heb een aantal dagen alleen ’s avonds of een volgende dag de gelegenheid gehad om te reageren. Als ik er niet ben, dan kan ik gewoon niet antwoorden. Grotendeels wordt er niet gereageerd op de uitleggen, dus maak ik me ook niet druk. Maar ik vind het wel leuk om te antwoorden. Angel Maria probeert nu ook dromen uit te leggen. Een fijne bijkomstigheid.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 5 jaar geleden door Esme.

5 jaar geleden

Bedankt esme ,

Sorry voor de late reactie.
En fijn van angel maria.
De uitleg klopt ook.

Het gaat niet heel goed met me laatste tijd. Voel me best depressief en zit met keuzestress en alles voelt hopeloos. Altijd rond deze tijd, winterdepressie/dip...
De psycholoog kan er geloof ik ook weinig mee aangezien het niet 'ernstig' genoeg is.. wachtlijsten zijn lang.
Probeer er uit eigen kracht een beetje uit te komen. Is meer een dip denk ik want op sommige momenten voel ik me erg goed.

5 jaar geleden

Wat vervelend voor je, dat het minder gaat met je. Helaas kan ik je niet helpen om het beter te maken. Vanaf oktober slik ik vitamine D van de Hema. Dit is een vitamine die winterdepressie voor mij laat verdwijnen. Vitamine D neem je o.a. op door de zon. In deze periode is het erg donker en weinig zon, waar sommige mensen gevoelig voor zijn en in een dip van kunnen raken.

Dat je keuzestress hebt komt, denk ik, omdat je perfectionistisch ben. Je wil alles onder controle hebben. Het kan zijn dat je eigenlijk al wilt weten wat voor uitwerking het heeft voor je die keuze hebt gemaakt. Helaas werkt dat niet zo en moet je soms risico’s nemen. Daar wordt je sterk van. Fijn dat je ook goede momenten hebt. Dat zou je eigenlijk vast moeten houden. Misschien is het zelfstandig worden ook een dingetje.

5 jaar geleden

Bedankt voor de reactie Esme,
Ik stuur je even een email.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 5 jaar geleden door C>E.

5 jaar geleden

Hoi C>E
Ik heb dat ook dat als de zon minder word dat alles wat moeizamer gaat.

Naast de D heb ik een daglicht led lamp gekocht. Voor mij werkt het goed
Misschien kan je er wat mee?