Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

De duivel

Lottee
5 jaar geleden

Tijdens mijn droom hoorde ik kreten van mijn zus dat ze iets verschrikkelijks heeft gezien namelijk de duivel of een demon. Ze zag het letterlijk en omschreef het als een groot donkerpaars glimmende gedaante met rode ogen, staart en hoorns. Ik was erg bang en angstig dat ik hem ook zou zien! Ik had verschillende gezelschap van families en kenissen op mijn kamer die ervan op de hoogte waren. Op een gegeven moment zagen ze ook iets glimmen onder mijn bed en beweerden dat ''het'' er was. Ik deed er alles aan om te ontvluchten.

5 jaar geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. Je zus is een spiegel van jezelf in de droom. Vaak kijken mensen een beetje tegen oudere broers of zussen op en verwacht je niet, dat ze ook hun zwakheden hebben. De duivel of demon zijn je angsten of onbewuste negatieve eigenschappen, zoals agressie, woede, angst of onzekerheden enzovoort. Deze manifesteert zich in het klassieke beeld van de duivel. Zelfs met mensen om je heen kan deze angst naar boven komen. Om welke angsten het gaat weet ik niet.

Lottee
5 jaar geleden

Bedankt voor je reactie! Het gaat eigenlijk om mijn 5 jaar jongere zusje die juist meer naar mij opkijkt.. Mijn zwakheden kunnen mijn onzekerheid zijn of mijn gefaalde relatie. Momenteel ben ik druk bezig om aan mezelf te werken maar soms lijkt dat moeilijk te gaan..

5 jaar geleden

Je jongere zusje is een spiegelbeeld van je kwetsbare kant. Sterkte met het oppakken van het positieve in het leven en de momenten waarop je je kracht weer terug kan vinden. Stapje voor stapje kom je er. Accepteren is een kracht. Loslaten een triomf.