Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Verhuizen

Sevenelle
9 december 2018

Ik droomde dat ik ging verhuizen, maar het vreemde was dat het 2 dromen door elkaar leken. Ik ging verhuizen naar een kleine eengezinswoning waarvan de begane grond een bouwval was, echt alles was kapot. Maar tot mijn verbazing was op de boven etage alle slaapkamers (oudbollig) kant en klaar.
Mijn ex-schoonmoeder en broertje van een ex-vriendje (van 35 jaar geleden) zouden daar ook komen wonen.
Tegelijkertijd was ik ook aan het verhuizen van of naar mijn oude flat van 30 jr. geleden waar een vriend zat (die ik ook al 25 jr niet heb gezien). geen idee wat hij daar deed.
Het leek alsof ik half bij bewustzijn was om te bedenken wat een vreemde toestand dit was. En toen kwam ik op straat een man (van de woningbouw?)tegen die mij een papiertje gaf met een adres erop (iets met Edward , Ernest straat) en dat zou een klein maar net flatje zijn die ik kon nemen. Ik vond het fijn maar aan de andere kant de gedachte dat er buren boven mij zouden wonen en dat ik daar last van zou kunnen hebben maakte dat ik niet kon kiezen en wakker werd.
Ik werd echt benauwd wakker want ik woon nu juist heel fijn vrij in een bos met rust en ruimte.

9 december 2018

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. Een huis is als een jas om je heen. Het is je lichaam en ziel. De kamers symboliseren je eigenschappen en vaardigheden. Elke kamer heeft zijn functie. Zoals het ingericht is, is de manier waarop je wilt leven. Je kan niet leven in een chaos, waarop je alles nog moet opbouwen. Dat heb je al gehad. Je wilt iets aanpakken waar je direct wat mee kunt. Je houdt van netheid en overzicht. Het verleden wil je liever laten zoals het is en wil je het liever niet meer oprakelen. Geweest is geweest en wil je fris weer verder. Je wilt liever geen producten kopen om het maar te hebben. Je bent heel zorgvuldig in je keuzes. Home sweet home.

Sevenelle
10 december 2018

Het klopt inderdaad wat je schrijft. Ik begrijp nu ook dat mijn droom mij bevestiging geeft in mijn gedachtegang en actie's.

Dank je wel voor de hulp met het duiden. Veel liefs gewenst.