Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Inbreken.

5 jaar geleden

Droomde dat ik bij een hypnotherapeut die mij geholpen heeft in het waakbestaan ging in breken toen hij op vakantie was.Ik was samen met een maat van mij en we stonden voor de deur en mijn maat zei: kan jij even een steen zoeken?
Ik keek op de grond en ik zag een goeie baksteen liggen,ik twijfelde geen seconde en wierp hem zo dor het raam heen.Even het glas er netjes uittikken en we konden naar binnen.

We waren althans, ik was op zoek naar de bestanden die opgenomen waren van mijn hypnose sessie.
Toen we nog geen 10 seconden binnen waren ging vrijwel direct het alarm af.Ik dacht oh shit we moeten gaan!
Vrij direct bij het horen van het alarm wou ik weer terug gaan via de zelfde manier als dat ik binnen kwam.
Maar toen stond er al meteen politie klaar en pakte mij meteen op!

Ik dacht k*tzooi,De agent zag dat ik een naam plaatje op had en daar stond iets op wat leek als'toekijker' ofzo ( weet ik niet meer zeker maar iets in die trend) Wel is het zo dat nadat het zien van dit naam plaatje de politie mij straf vermindering zou geven, want eerst waren ze heel boos en toen ze dat plaatje zagen dachten ze van oh oke je hebt mazzel.
De politie was niet zo aardig tegen mij en pakte me hard handig aan.

Ik werd wakker uit de droom.En toen viel ik weer inslaap en kreeg ik de zelfde droom alleen dit keer was de droom gereset ( gerespawned)
Ik kon dus opnieuw de keuze maken om in te breken, dit deed ik dus niet.Ik rende meteen door naar de bergen achter het huis om mij te verstoppen ( ookal had ik toen nog niks gedaan) wel ging ik kijken op een afstandje hoe het er aan toe zou gaan als mijn zogenaamde 'maat' alleen het huis betreedt.



2 keer bewerkt. De laatste keer was 5 jaar geleden door angel maria.

5 jaar geleden

De hypnotherapeut raakt je diepste verlangens en emoties. Het is misschien een inbreuk op je privacy. Degene weet veel van jou en jij wilt eigenlijk ook wel bij hem/haar inbreken. Voor wat hoort wat. Maar je krijgt er geen grip op. Het alarm is over een grens heengaan. De politie is je innerlijk gezag. Jij bent de toeschouwer als dromer in je droom. Je bent niet tevreden hoe het verloopt, omdat je niet bij de hypnotherapeut kan binnen dringen. De bergen zijn obstakels. Verstoppen is schaamte hebben voor bepaalde zaken.

Een tarotkaart als inzichtkaart is Zwaarden Aas. Deze kaart hoort bij het element lucht. Lucht is de kracht van het denken. Het ontstaat uit de gedachte. Er is sprake van fysieke en/of mentale activiteit. Je hebt de behoefte aan duidelijkheid. In de link lees je meer [www.kaartensterren.nl]

5 jaar geleden

Hee Esme dankjewel voor je reactie.
Wat je schrijft over hoe ik over de hypnotherapeut denk klopt precies!Maar dit wist ik al eigenlijk, vind het apart dat mijn dromen het me dan nog gaan vertellen.

Alleen hier was ik de laatste dagen totaal niet mee bezig.wat het nog bijzonderder maakt in mijn opzicht.

En wat bedoeld u met de tarotkaarten aangezien die niet in de droom voor kwamen?

5 jaar geleden

Ik begrijp dat je de tarotkaart niet begrijpt. Maar dit is de kaart die ik je graag wil geven als inzichtkaart. Het is een steuntje in de rug. Momenteel ben je erg bezig met jezelf aan het analyseren en helderheid vinden. In je vorige droom, gaf je aan dat je niet geordend bent (warrig). In deze droom ben je ook bezig met ordenen. Wat wil(de) je wel of niet prijsgeven aan de hypnotherapeut? Het antwoord mag je uiteraard voor jezelf houden.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 5 jaar geleden door Esme.

5 jaar geleden
Beheerder

De hypnotherapeut weet veel van je en daar heb je problemen mee.
Je wilt de bestanden gaan stelen.
De hypnotherapeut staat ook voor het onbewuste, hij laat je immers geleid "dromen".
Maar het innerlijk gezag pakt je op. (Geweten?)
Aangezien alles in dromen ook betrekking heeft op jezelf zou het huis van de Therapeut een stukje van je psychische huis kunnen zijn.
Dan zou je inbreken bij jezelf om inzicht te krijgen in geheime bestanden.
Een toekijker is een niet actief iemand (aan de zijlijn staand). Het is dus alsof je buiten jezelf zou staan als observant.
Kijken naar jezelf kan leerzaam zijn. Maar zoals Jung al stelde, ontbreekt het aan een punt van Archimedes om onszelf te observeren.

Je zou bijna stellen dat je met een steen je eigen ruiten ingooit.
Dat zou overigens ook je zelfreflectie aantasten.
Je komt er niet zonder scherven vanaf.

Vraag mij af waar die bergen achter het huis voor staan? Bergen problemen?
Vluchtheuvels? Hindernissen? Moet wel iemand flink gegraven hebben om zulke molshopen op te werpen.

Je verschuilt je, je wilt je niet bloot geven.



3 keer bewerkt. De laatste keer was 5 jaar geleden door Sheherazade.

5 jaar geleden

Dankje voor de reactie.
Citaat.
De hypnotherapeut weet veel van je en daar heb je problemen mee.
Je wilt de bestanden gaan stelen.

Hmm het klopt dat de hypnotherapeut iets van mij weet, maar ik heb niet het idee dat ie veel van mij weet,aangezien hij steeds met de zelfde vragen kwam tijdens verschillende sessies.

Ik had nog wat whatsapp contact met hem, hij vertelde me ook dat ie er voor me was.
Ik stelde hem een aantal vragen waarop hij niet reageerde onder andere ook een korte intresante video van delorres cannon( de vrouw die de qqht heeft uitgevonden, die hij toepast op zijn clienten.Een aantal dagen later stuurde ik hem een video over ketamine a cure for depression.
Toen vroeg hij mij of ik dit soort dingen niet meer wou sturen'

Terwijl ik dacht dat ie er voor me was en dat ik hem ook kon plezieren met een zeer interessante maar korte video van 3 min.

Hij vertelde mij ook verschillende dingen, onder andere over zijn gezondheid.En dat ie te weinig tijd aan zijn eigen leven besteed.
Ik gaf hem een aantal tips,en dat elk mens ongeveer 3 keer punten in zijn leven heeft.En ik zei dat als je niet je eigen lichaam luister dat zijn gezondheid er wellicht 1 zou kunnen worden.

Ik voelde me eigenlijk in de steek gelaten omdat ik me ook in de sessie's mezelf voor het eerst helemaal opende.En dat ie mijn vertrouwen gewonnen heeft.( wat zeer zeldzaam is want ik bezit helaas extreme bindingsangst)Om dat ie zei dat ie er voor me was, en als ik daar gebruikt van wil maken voel ik me gewoon weggeduwd worden.
Het ging over deze video mocht u het interessant vinden.[www.youtube.com]



5 keer bewerkt. De laatste keer was 5 jaar geleden door angel maria.

5 jaar geleden

Nou, dat filmpje heb ik aangeklikt en door de uitstraling van die vrouw en de paar zinnetjes die ze uitkraamde heb ik al uitgeklikt. Ik vond het een pure charlatan gebeuren. Dat je hier naar luistert. In de alternatieve sector is het ieder zijn eigen hachje. Er is geen zorgzaamheid. Ieder wil zijn centjes verdienen en meer niet. Uit eigen ervaring kan ik dit zeggen. Ik vraag geen geld voor de berichten aan jou en dat is ook niet de bedoeling. Ik maak me wel zorgen om je, omdat je zo met jezelf zit en niet weet te ordenen. Wij zitten als droomuitleggers wel een beetje in de alternatieve stijl, maar we zijn ook erg van de ratio. De kaart die ik je gaf gaat ook over je ratio weervinden. Hou jezelf in de hand is mijn advies.

5 jaar geleden
Beheerder

Tja dat filmpje is wel wat zweverig.
Dat cellen een vorm van bewustzijn zouden bezitten is nog te overwegen, maar toch niet wat de mens als geheel beseft.
Dat een molecuul een universum in zichzelf is daar kon je nog over fantaseren, maar daar hebben we niet veel aan.
Organen kunnen wel verbonden zijn met b.v. psychische complexen. Het lichaam is een bewust organisme waarvan we veel te weinig weten.
Het repareert zichzelf en de autonome systemen zijn veel meer dan eenvoudige programma's.
In hoeverre de geest daar vat op heeft blijft speculeren. Iedere cel is een wonder op zich.

Maar wat heb je daaraan als je met de problematiek van het leven bezig bent?
Je kunt aan psychosomatische klachten of koppelingen denken maar dat is ook heel riskant en niet zelden een tikje megalomaan.
Zo is het te simpel om te menen dat we zelf oorzaak zouden zijn van alle lichamelijke klachten.
Dat kan in bepaalde gevallen zeker invloed hebben, maar het kan ook een schuldgevoel opleveren bij pijn of kwalen, of een vorm van hedonisme als het goed gaat. Het is niet allemaal maakbaar.
Zoveel macht hebben we denk ik niet. Zo zijn er mensen die alles hebben gedaan om hun ziekte te overwinnen en er toch aan dood gaan.
Daar kun je eindeloos over debatteren. De eminente Elaine Pagels stelde dan ook terecht "Goddank bezitten we niet zoveel macht dat we verantwoordelijk kunnen zijn voor mislukte kinderen of ernstige ziektes".
In hoeverre? Soms krijgen mensen precies wat ze wensen. Griezelig hoe het onbewuste zoiets kan sturen.

De therapeut is geen vriend of vader Angel. Hij moet een professionele afstand houden. Er is altijd een rode lijn.
Elke patiënt heeft verwachtingen. Daaraan kan de behandelaar maar voor een beperkt deel voldoen.
Hij mag nooit iemand afhankelijk maken door het scheppen van verwachtingen. Dat een patiënt dat zelf oproept heet de overdracht.
Maar het is professioneel noodzakelijk dat de behandelaar dat terug voert naar de cliënt zelf.
Zo kan er vaak een soort liefdesrelatie ontstaan omdat de patiënt een heil verwacht. Daaraan kan de behandelaar nooit voldoen.
Hij moet de cliënt leren met eigen mogelijkheden om te gaan.
De binding met een therapeut kan alleen maar zakelijk zijn. Wat niet uitsluit dat er een zekere persoonlijke band kan ontstaan.
Maar de behandelaar is erin getraind om afstand te houden.
Het is jou dus niet kwalijk te nemen dat je bepaalde verwachtingen koesterde.
Maar hij zou fout bezig zijn als hij die binding stimuleert.
Dat voert vaak tot frustraties bij de cliënt. Liefde of overdracht kan elke vooruitgang tegenwerken of camoufleren.
De behandelaar kan je alleen maar een spiegel voorhouden en je leren jezelf te ontdekken.

Daarom was je wellicht glazen aan het ingooien. Je maakt kapot wat je verwachtte. Ook dat is een stap in het losmakingsproces.
Beetje als een verbroken liefde of scheiding. Iemand die bij wijze van spreken het servies naar je hoofd zou gooien. Het hoort bijna tot de gebruikelijke reacties boos te zijn of teleurgesteld omdat de behandelaar geen vriend blijkt.
Mensen zijn kwetsbaar als ze zich moeten leren losweken uit een behandeling die ergens een vorm van verliefdheid betekent.
Je projecteert wellicht een goede vader op de man of een echte vriend. Maar dat mag hij niet zijn, ook niet suggereren.
Er is een vertrouwensband, meer niet. Maar je reageert alsof je door je vader bent afgewezen.


Maar het filmpje is een beetje zweverig gezwam. Wij zijn immers god niet die tot onze cellen praat.
Wij zijn deels een product van die cellen maar tegelijk staan we erbuiten en is het lichaam een instrument waarin we tijdelijk wonen.
In de fysica is wel bewezen dat cellen die eens waren verbonden met elkaar kunnen communiceren, hoever ze ook van elkaar verwijderd zijn.
Waar het geestelijke de materie raakt is een raadsel. Ik vergelijk vaak met een aggregatietoestand als ijs en water en stoom.
Stoom als geestelijke substantie condenseert en wordt water Materie en dan ijs als vaste stof.
Waar gaat de stof over in de geest en omgekeerd? Zoveel raadsels dat het fantaseren over ruimtereizen mij belachelijk voorkomt.
Er is op deze aarde nog zoveel te onderzoeken. We kennen ons zelf niet eens.

5 jaar geleden

Citaat.Nou, dat filmpje heb ik aangeklikt en door de uitstraling van die vrouw en de paar zinnetjes die ze uitkraamde heb ik al uitgeklikt. Ik vond het een pure charlatan

Haha Emse ik verwijt je niks maar ik kan niet begrijpen dat mensen zo snel een oordeel vellen.

Het is gemakkelijk dat gene te accepteren wat je sinds je jeugd is aangeleerd,Het is als volwassene moeilijk om te begrijpen wat je geleerd hebt onjuist is.je bent overgeleverd aan overtuigingen die diepgeworteld zijn in de massa.
In andere woorden als je in het systeem past ligt je toekomst al vast.Waardoor je overgeleverd bent aan de genade en overtuiging waar onze samenleving op gebouwd is.

Waar andere mensen stoppen ging Delores cannon door, zei is wereld beroemd geworden met haar werk en lijdt wereldwijd mensen op haar werk is voort gezet en zei is ook mede verantwoordelijk voor mijn ontwaking.Ik ben een zeer kritische denker maar in veel van haar video's zijn is al 70% van al mijn levensvragen beantwoord.Waar ik mijn hele leven al opzoek naar was.Ze heeft zelf dacht ik 17 boeken geschreven.Hoe ze aan die informatie gekomen is is door middel van een staat van hypnose ( die ze zelf uitgevonden heeft) waarmee cliënten in een erg diepe staat contact maken met hun hogere zelf ( de bron van oneindige wijsheid)

Zelf was ik alsnog net als jullie sceptisch totdat ik zelf allemaal dingen zelf mee heb mogen maken.Toen zijn dus een aantal van mijn puzzel stukjes op zijn plaats gevallen.

Mensen zijn zich vaak van niks bewust en oordelen veel totdat ze het zelf mee maken.
Ik was ook volledig goddeloos.

Wat betreft die video over het praten tegen je cellen,Ik zou niet weten waarom het niet werkt ik doe het zelf ook en het werkt voor herstel en spiergroei.
En voor eigenlijk alles wat ik maar wil je lichaam maakt miljoenen nieuwe cellen per seconde aan.
Dit is ook hoe monniken doen.

[www.youtube.com]

Sorry voor de spelfauten haha.



Citaat.Er is geen zorgzaamheid. Ieder wil zijn centjes verdienen en meer niet

Dit zie je vaak op spirituele beurzen... Ik was er vandaag nog echt kansloos. de meeste daar kunnen vrij weinig en ik ben er totaal niet van onder de indruk wat die mensen daar doen is voor namelijk mensen echt afzetten.en een beetje handlezen en tarotkaarten leggen dat kan iedereen wel zo leren.
Ook had ik nog een gesprek met een man die zogenaamd een goeie astroloog is.Ik begon over dat ik geloof dat er nog nooit een maanlanding geweest was en die vent werd woedend haha, lekker kanslooz allemaal die mensen daar vind ik.Toen begon die ineens met een tegen antwoord over de holocaust en of ik wist hoe een straalmotor van een vliegtuig wertke. en dat ik zogenaamd dom was omdat ik op vakantie ben geweest met een vliegtuig terwijl ik niet eens wist hoe een vliegtuig werkte. man man man, wat een zielige figuren daar bij die beurzen toch altijd.... hahahahaha

IK ben nu voor de 3e keer op zo'n beurs geweest en ik kan wel vrijuit spreken dat die mensen daar een vast geroeste geloofsovertuiging hebben die niet juist is en andere mensen daar mee belasten erg zonde van het geld en hersenspoelen van die arme zielen die niet weten dat ze genaaid worden waar ze bijstaan.



4 keer bewerkt. De laatste keer was 5 jaar geleden door angel maria.