Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Slaapverlamming

Nnoa
5 jaar geleden

Ik had een droom. Ik zat in een bus, met allemaal heksen en tovenaars. Er was een heks die achter mij aanzat. Ze racede met een auto keihard tegen de bus aan enzo, ze was heel agressief. Ik drukte op de stopknop en de bus stopte bij de eerstvolgende bushalte. Hij stopte bij een plek waar ik mijn hond altijt uitlaat. Het is een stuk natuur met heel veel stenen. Ik stond voor de deur van de bus en wachtte tot het openging. En stond klaar. Ik moest heel snel gaan rennen voordat de heks me te pakken had. De deur ging open en begon het stenen veldje in te rennen. Ik probeerde zo hard te rennen als ik kon maar het voelde toch beperkt. Toen stopte de droom. Ik werd wakker. Ik dacht: hé ik moet even heel snel mijn ogen dicht gaan doen en me weer voorstellen dat ik voor die deur sta en het veld in rennen. Want dan krijg ik een Lucide droom. Dus dat deed ik. Ik stelde me de droom weer voor. En uiteindelijk gebeurde er iets. Dit vind ik heel moeilijk om uit te leggen. Het voelde alsof er een sterke vlaag over mijn lichaam en denken kwam wat mij doorverbond naar de Lucide droom. Mijn lichaam tintelde. Toen werd ik soortvan wakker. Ik weet niet of ik volledig wakker was. Ik kon mijn lichaam niet niet bewegen maar heel moeilijk. Ik probeerde mijn benen en vingers te bewegen. Het voelde een beetje alsof ik vast zat. Ik was niet bang. Het voelde alleen niet zo chill. Wat is de betekenis van mijn droom en kan iemand meer vertellen over deze situatie?

5 jaar geleden
Beheerder

Je bevindt je dus tussen het kwaad.
Tovenaars zijn altijd duaal, ze doen immers ook wel goede dingen.
Ze zijn precies zo onberekenbaar als het onbewuste tegenstrijdig is.
De bus is een collectief voertuig waar je niet zelf de koers bepaalt.
De angsten achtervolgen je.
De heksen en tovenaars zijn schaduwelementen.
Ze zien er zo uit omdat het bewustzijn het goede meent te leven en het kwade verdringt.
Maar het kwade laat zich niet volledig verdringen daarom valt de heks de bus aan.

Wat je verder omschrijft is de slaapparalyse waarin je geen controle meer hebt over je lichaam.
Dat tintelen ken ik en komt vaker voor bij een beginnende uittreding.

Nnoa
5 jaar geleden

Is het nog wel goed om lucide te dromen? Want slaapverlamming is niet fijn. Mensen zeggen ook dat het het werk van de duivel is ofzo...

5 jaar geleden
Beheerder

Welnee, geen duivels.
Het is een natuurlijk fenomeen.
Alleen weet je dat pas als je lucide bent.
De meeste weten het dus niet maar doen het elke nacht.
Slaapverlamming is niets om bang van te zijn.
Het lichaam ontspant en het bewustzijn daalt.
Het kan heerlijk zijn om even die golf van totale ontspanning te voelen.
Maar als je erin mee laat zinken val je gewoon in slaap.
Het zinken is een subjectief gevoel van verplaatsing.
Maar ik heb het in al zijn vormen meegemaakt, of je nu zinkt. opstijgt, draait of schuift.

Er is ook geen probleem om lucide te dromen.
Je droomt dan veel helderder dan normaal alles is veel levendiger met heldere vibrerende kleuren.
Ik vergelijk het weleens tussen een foto en een dia.
De helderheid is zo onvergelijkelijk mooi en alles in 3D kleur.