Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Heel veel rare dingen...

Lia
5 jaar geleden

We waren in de danszaal van mijn dansschool. k, N (ik zeg even de eerste letter van iedereens naam) en ik zouden met z’n drieën gaan dansen voor de voorstelling. Maar toen ging F ineens meedansen. In het begin vond ik het stom maar daarna vond ik het niet zo erg meer omdat ik besefte dat het fijner is om met 4 mensen te dansen. Teun danste ook in een keer mee, dus we waren nu met 5. Fatou vroeg iets over de muziekkeuze in de groepsapp. Ik stuurde wat liedjes door. Ineens was ik bij AHK (de dansacademie in Amsterdam waar mijn zus doordeweeks zit. Ik had kleren aan van T (T heeft altijd hele leuke vintage kleren aan, soms is het echt heel erg apart). Een wijde blauwe broek met mickey mouse oren erop en een spijkerjasje met minnie mouse erop met een blouse eronder. Heel apart. Teun zat daar op school bij de moderne opleiding (niet in het echt) Ik moest een filmpje van haar maken wat uiteindelijk in de groepsapp gestuurd zou worden. Ik filmde haar en ze begon te praten. Toen het filmpje klaar was gingen we naar de aula van AHK. We gingen daar zitten aan een tafel met wat andere mensen uit T haar klas. De dansers kregen van G (mijn toenmalige dansleraar die we heel erg missen, hij is docent op AHK) te horen dat de les begon.
Ze begonnen ineens om de tafel heen te rennen. Een vrouw zei dat ik weg moest. Dus ik ging weg. ik dacht in mijn droom aan dat ik mijn zus nog moest opzoeken. Ik ging terug naar de andere ruimte en daar stond mijn zus. Ze had een gele hoodie aan. Ik schreeuwde enthousiast: “N!” En gaf haar een knuffel, want ik zie haar amper. Maar ze reageerde niet al te enthousiast. Ik vroeg waarom ze niet zo blij reageerde. Het antwoord daarop kan ik me niet meer herinneren. Ik zag R en A uit mijn zus haar klas en zei hoi. We gingen aan een tafel zitten. Mijn moeder en mijn broertje waren er ook. Een klein chinees meisje kwam aangelopen. Ze had een soort van tonijn smoothie in haar hand. Echt zo raar. Mijn moeder vroeg of ze een slokje mocht, en dat mocht. Ik nam ook een slokje. Het was echt heel vies.
Toen zaten we in de auto. We reden in een vrolijke omgeving. Met veel bos maar ook veel stad en neonlichten. We zagen naast ons een berg maar daarop een woord. Het was hetzelfde als die berg met hollywood erop maar dan met een ander woord. De eerste twee letters waten l en O de rest kan ik mij niet meer herinneren. Het was heel groot en in die letters waren nog huizen, tankstations etc gebouwd. We kwamen aan bij een burgerrestaurant. Ik zag blijkbaar een vriendin van me want ik zwaaide naar haar maar ik ken haar niet in het echt. Ze had een bord met gefrituurde vis erop. Ze zei: “we gaan lekker vis eten!” En ik zei” jaaa lekker!” (Super raar want het was een burgerrestaurant) In de wachttijd gingen we de boel verkennen. We liepen naar een ander deel van het restaurant. We kwamen aan bij een ‘stukje’ Walibi. En rechts van ons was een soort van uitgang waar bomen waren en mooi licht. Een soort van natuurzone midden in het moderne gebouw.
We liepen de trap op naar de attractie samen met mijn oom en mijn zus. Het was een waterglijbaan. Ik dacht echt dat mijn zus was weggelopen in de droom omdat ze echt niet in een waterglijbaan wilde. Maar ineens zat ze toch in de glijbaan en was ze weg. Ik wilde meteen ook in de glijbaan want ik hoorde haar huilen en schreeuwen. Ik moest ook in die glijbaan. Dus ik zei tegen mijn oom dat we er nu in moesten gaan voor mijn zus. Hij wilde niet. Dus ik ging alleen. Ik kwam terrecht bij zo’n stuk waar je met 2 mensen de glijbaan af kunt gaan als een soort wedstrijd. Ineens was mijn oom er ook. Hij is toch gekomen. Ik zat bij het ene poortje en hij bij de andere. Toen gingen we de waterglijbaan af. Ik vond de glijbaan helemaal niet eng. Het was ook onwijs kort. Blijkbaar waren er 2 afslagen die je kon nemen. In de ene kreeg je een lang parcours. In de andere was je zo weer uit de glijbaan. Mijn oom en ik hadden de korte genomen (niet wetend dat het de korte was). Nyomi had dus de lange route. We kwamen weer aan bij het restaurant en daar stond mijn zus op de tafel. Huilend. Ze was ineens heel ziek. Ik moest ook huilen toen ik haar zag. Ik voelde heel veel verdriet. Mijn zus is nooit ziek en huilt nooit zo. Het was verschrikkelijk om haar zo te zien in mijn drolm. Ze moest overgeven. Ik vroeg wat er was gebeurd in die glijbaan. Ze zei dat er oatmeal en vruchten in haar gezicht werden gegooid. En ze moest weer overgeven. Toen liepen we weg.

5 jaar geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. Dansen is als een kunst en staat symbool voor vrijheid. Het meedansen is meelopen. F is een meeloper waar je je eigenlijk aan stoort. De muziek bepaalt de stemming en kleding maakt de man. Mikey Mouse staat de magie van Disney. Zo kan dans en het leven die je viert gezien worden.

Je zusje draag casual, lekker zittende kleding. Het gaat hier om comfort. Geel staat hier symbool voor de zon. Zij kan wel het zonnetje is huis zijn. Een knuffel staat hier ook voor comfort en samensmelting van fijne gevoelens. Dit is zoals je je thuis voelt. Je houdt niet vreemde smaakjes. Ons kent ons.

De auto brengt je naar je doel. Je laat je wel meevoeren met anderen. Ik neem aan dat je niet zelf aan het stuur zit. Dit geeft aan dat je een groepsmens bent. Je houd van de natuur en aardse maar ook het levendige die de stad te bieden heeft. Ook hou je ervan om in de spotlights te staan. Hollywood is de droom. The American dream, waar alles groot en overweldigend is. De burgerrestaurant is fastfood. Alles gaat snel.

Walibi is de pretpark van je leven. Het is hoe je het leven viert. Van ups en downs en wild als een achtbaan. Zo ook met de waterglijbaan. Maar deze hoort bij het element water. Dit symboliseert het onderbewuste en emotie/gevoel. Met de wedstrijd ga je competitie met anderen aan. Je wilt je met anderen meten. Het overgeven kan komen door zware hoofdpijn of snelle beelden (gamen) of stress. Het gaat wel erg snel in je droom.

5 jaar geleden
Beheerder

Misschien is de plons in het onbewuste wel de aanloop naar de heftige emoties?
Opvallend aan de droom is de stemmingsomslag.
Eerst dansen, vrolijkheid en daarna die deprimerende afknapper.
Vis eten kan een aanloopje zijn naar de duik in het water.
Hollywood of het synoniem ervan zijn klatergouden bergen.
Neon nep-licht. kunstmatigheid naast het natuurlijke bos.

Mickey Mouse is een zwart/wit stelling. Kinderlijk dus.