Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

kan niet wakker worden.

Trijnie
5 jaar geleden

Hier gaat ie dan.. ik droom heel vaak dat ik lig te slapen en dat ik wakker moet worden omdat ik dingen moet doen. maar ik wordt niet wakker. ik doe alles half slapend en met mijn ogen dicht. in mijn laatste droom had ik afgesproken met mijn zusjes om koffie te gaan drinken. en ik moest auto rijden en ik ben mezelf de hele tijd aan het vertellen dat ik wakker moet worden en mijn koppie erbij moet hebben. maar in mijn droom wordt ik niet helemaal wakker. en ik kan mijn ogen niet openhouden. In het echte leven slaap ik genoeg en ben niet oververmoeid ofzo. Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die dit wel eens dromen.

5 jaar geleden
Beheerder

Kijken heeft met bewustzijn of - wording te maken.
Als je maar half open ogen hebt let je gewoon niet goed op.
Soms heeft het te maken met iets niet willen zien.
In dromen kun je geen ogen sluiten, je zou eenvoudig in een volgende reeks beelden terecht komen.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 5 jaar geleden door Sheherazade.

Emma -Lisa
5 jaar geleden

Ik heb ergens gehoord dat dat je nooit moet dromen over slaap en dat dat de dood moet beteken want je slaapt oneindig en sorry dat ik het moest zeggen maar ik weet het ook gewoon maar

5 jaar geleden
Beheerder

Nou dat klopt helemaal niet.
De slaap lijkt wel op de kleine dood maar in dromen ga je meestal niet echt dood.
Een enkele keer kan het voorkomen dat iemand zijn dood vooruit ziet of voorvoelt. (proscopie)
De bovenstaande droom echter wijst daar niet op.
De ogen sluiten in dromen is meer een stoppen van de beeldenreeks die onophoudelijk wordt geproduceerd door het onbewuste.
In de Zen wordt het stoppen van gedachtenreeksen geoefend. Een verlichte zou dus niet meer dromen maar vol waakzaam zijn.