Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

dromen over persoon.

19 augustus 2018

Hallo.

Ik ben onlangs twee weken met iemand op vakantie geweest naar Marokko.
Deze persoon is drie weken in mijn omgeving geweest. En ik kom erachter dat ik op mezelf ben.
Het is moeilijk om zolang met iemand samen te zijn. En daarbij ben ik erg open en spiritueel ingesteld.
Hecht waarde aan dromen, kleuren, gevoelens en de natuur. Ik heb niet zoveel met seks en vrouwen als het om mijn mannelijkheid gaat.
Seks is maar een klein aspect in het leven of in relaties.
Nu is het zo dat ik de persoon op het vliegtuig heb gezet afgelopen woensdag naar zijn homeland.
Vanaf dat moment kom ik weer in mijn eigen energie en ben ik voorzichtig aan het landen.
Alleen is het nu zo dat ik heel veel droom de laatste dagen.
Dromen over trappelende paarden. Paarden die sierlijk lopen. Ik zie een drumband. En veel mensen in menigte waar ik mij eenzaam voel.
Ook de persoon komt steeds voor maar is heel erg op de achtergrond in mijn dromen. Of ik dat doe of hij zelf op de achtergrond staat is mij niet duidelijk.
Het voelt niet eng. Het is zelfs heel erg helder.

Kan iemand mij op weg helpen wat ik hier voor boodschap uit kan halen?

Groet Rene.

19 augustus 2018
Beheerder

De paarden lopen in het gelid op de maat van de drums. Massa demagogie.
Spirituele vrijheid heerst daar niet. Het is meer een clan bewustzijn dus meer collectief en daarom conservatief.
Trappelende paarden zijn niet natuurlijk. Het zouden gedachten kunnen zijn die strak gedirigeerd worden.
Je kunt de eenzaamheid zien als de behoefte aan individualiteit. Alleen een massamens kan zich thuis voelen in een anonieme menigte.
Een spiritueel mens mijdt de massa. Teveel indrukken en geen gericht contact.
De kloof die staat tussen culturen kan groot zijn en eeuwenoud.
Broeder- of zusterschap is daar de norm. Maar het is ook een sterk patriarchale maatschappij waar de vrouw niet veel in te brengen heeft.
Het westen is sterk geïndividualiseerd en vooral geseculariseerd.

De vlucht was er een in roze wolken. Gelukkig ben je op je twee benen geland.