Je bent niet aangemeld Aanmelden

Buienradar

Dagboekje
13 dagen geleden

Ik ben met m’n schoolvriendinnen op school. We zijn op de parkeerplaats en een vriendin parkeert haar lichtblauwe waterstofauto op een heuvel, naast een andere auto. Ik wil een foto maken met mijn telefoon, maar een collega/vriend komt boos naar buiten en maant ons toe dat we naar binnen moeten. Ik word boos op hem – ik had toch een streepje voor bij hem? – maar laat het.
Eenmaal binnen - het is nog even pauze - kunnen we onze rugzakken niet meer vinden. We besluiten om dan maar zonder spullen naar de les te gaan.
We lopen een trap op om naar de les van de collega/vriend te gaan. We zijn alleen bang dat hij boos is en niet mee wil werken. We vragen of we onze spullen mogen zoeken en hij zegt dat dat straks kan. Ik ben verbaasd.
Collega/vriend stelt een vraag over hoe duur de regen is. Op het bord schrijft hij met een blauwe stift de prijs van regen per liter, dat is 9 cent. Ik ga aan de slag met het meisje naast mij, zij draagt een hoofddoek. Op Buienradar vind ik gegevens over de windsnelheid (935 kilometer per uur of iets dergelijks, in ieder geval iets met 9) en over het aantal vierkante decameter dat er valt. Bij nader inzien heeft de windsnelheid er niets mee te maken.
Ondertussen vraagt de collega/vriend of we het kunnen vinden. Ik zwaai met m'n telefoon en roep luidkeels "Buienradar!" We moeten alleen nog de vierkante decameter omrekenen naar kubieke meter, maar wet weten niet hoe. Ik ga het opzoeken, maar kan het zo snel niet vinden...

12 dagen geleden
Beheerder

De blauwe waterstof auto en de blauwe stift hebben een connectie met de latere regen en het onbewuste.
Er is duidelijk een stuwing ontstaan want er dreigt een orkaan en een "zondvloed".
Ook de rugzak wijst op een ballast aan waarschijnlijk onverwerkte problemen.
De lessen staan meestal voor levenslessen.
Buienradar geeft de vooruitzichten aan omtrent de "stemming" van jezelf.
Het gaat bij jou niet om de extreme weersomstandigheden die dreigen maar om de rationele berekening ervan.
De inhoud wordt in vierkante decameters uitgedrukt en het gaat niet om de oorzaak of inhoud die de oorzaak is van die weersgesteldheid.
Kortom je bent aan het rationaliseren. (typisch mannelijk)

De weersgesteldheid is echter verbonden met emoties en een grote hoeveelheid energie/libido (waterstof).
De heuvel is een hindernis waartegen de auto moet oprijden, maar hij wordt geparkeerd als dilemma of opgeven.

Regen kan voor tranen staan of emotionele ontlading.


Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Geen topic starten in het onderwerp van anderen.
Berichten zullen anders worden verwijderd, verplaatst of aangepast, of het topic wordt op slot gezet.

Dagboekje
9 dagen geleden

Bedankt Sheherazade! Ik zat zelf te denken aan de volgende uitleg:

Ik ben gefrustreerd over het feit dat ik al mijn blokkades en angsten in de ogen moet kijken, zonder dat ik de tijd heb om even bij te komen en het als het ware vast te leggen(de geparkeerde auto op de heuvel). Als ik weer in mijzelf gekeerd ben kan ik de bagage van het leven (herinneringen, trauma’s e.d.: de rugzak) niet meer vinden en daar heb ik eigenlijk wel vrede mee. Ik ga verder naar mijn volgende levensles op een hoger bewustzijnsniveau, die plaatsvindt bij m'n collega/vriend of in ieder geval met hem te maken heeft. Ik ben bang dat hij die lessen niet wilt inzien en dat hij boos is op mij, omdat ik ze met hem deel, maar hij geeft toch toe, hetzij op een ander tijdstip. Hij gaat de lessen later zelf inzien.

De regen staat voor vernieuwing en collega/vriend vraagt zich af wat de prijs is die hij voor de transformatie betaalt, alsof hij bang is voor wat komen gaat. Ik vind informatie over de windsnelheid, maar de snelheid van de transformatie heeft uiteindelijk niets met die transformatie te maken. De oppervlakte (je zou kunnen zeggen de hoeveelheid blokkades/angsten) heeft wel te maken met die transformatie. Er moet alleen nog iets gebeuren zodat die transformatie daadwerkelijk plaats kan vinden, maar ik weet niet wat…

8 dagen geleden
Beheerder

Ja dat klinkt wel fabelhaft maar waarom dan een orkaan en een zondvloed?
Dacht je niet dat er een grote hoeveelheid tranen en emoties uit moet komen?
De rugzak is symbolisch de helling geworden van de heuvel.
Hoe je het ook wendt of keert je kunt die rugzak nooit afleggen al kan hij wel lichter of zwaarder worden.
Maar ieder draagt zijn rugzak mee, gewild of niet. Verwerking maakt de zak wel lichter.
Verlichting is niets anders dan inzicht in zichzelf, bewustwording en geen zweefvlucht ins blaue hinein.
Dat is namelijk escapisme.
Het hogere bewustzijnsniveau is eerder een verdieping.
Niemand komt tot de "verlichting" als hij niet ten diepste afdaalt in zichzelf.
Het gaat immers om het duister dat begrepen moet worden en aan het licht gebracht.
Mensen die alleen maar omhoog willen vergeten licht dat wat voor hun voeten ligt hen zal doen struikelen.

Een van de punten is precies een relatie die niet met navelstaren kan worden verbeterd.

In het boekje Een licht voor jezelf van Kornfield schrijft deze dat en vrouw die al zeker tien jaar intensief mediteerde nooit verder is gekomen. Kornfield, die naast zeer ervaren Zenleraar psychotherapeut was, had al snel door dat de vrouw iets verdrongen had.
Pas nadat zij aan dat probleem had gewerkt kon ze ook geestelijk verder komen.

Kortom je stilstaande auto op de heuvel is er niet voor niets.

Waterstof is precies het element dat naar het water/onbewuste wijst.


Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Geen topic starten in het onderwerp van anderen.
Berichten zullen anders worden verwijderd, verplaatst of aangepast, of het topic wordt op slot gezet.





Je naam
Uw e-mailadres
Onderwerp
Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan.
 **     **  ********    *******   **     **  ********  
 **     **  **     **  **     **   **   **   **     ** 
 **     **  **     **  **     **    ** **    **     ** 
 **     **  **     **   ********     ***     ********  
 **     **  **     **         **    ** **    **        
 **     **  **     **  **     **   **   **   **        
  *******   ********    *******   **     **  **        


Of bekijk eerst voorbeeld van je bericht