Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vrachtwagenwiel op de weg

May
6 jaar geleden

Mijn droom was kort maar krachtig. Ik droomde dat ik met mijn man in onze auto zat. We reden over de snelweg, op de rechterbaan. Een stuk voor ons reed een vrachtwagen. Opeens zag ik dat het rechter achterwiel van de vrachtwagen helemaal schuin aan de as hing. Opeens brak het los van de as en rolde over de weg. Het wiel bleef uiteindelijk plat op de weg liggen, vlak voor onze auto. Mijn man zat aan het stuur en week uit naar de linkerbaan. Toen we het wiel voorbij waren, ging hij weer naar de rechterbaan. Toen bleken er op die baan een stuk of zeven vrachtwagen binnenbanden te liggen. Ze lagen zig zag over de rijbaan verspreid. We konden de eerste twee al zigzaggend ontwijken. Daarna werd ik wakker....
Kan iemand me meer duidelijkheid geven over deze droom? Hartelijk dank alvast!

Brenda023
6 jaar geleden

Goeiemiddag,

Deze droom komt erg overeen met een droom die ik laatst had. Bij mij waren het geen vrachtwagenwielen maar andere obstakels op de weg. Ik reed ook niet zelf. Ik heb er een tijdje met vrienden over zitten sparren en we kwamen tot de conclusie dat ik meer rust moest pakken. Ik had last van een hele hoge werkdruk en wilde altijd sneller gaan dan ik eigenlijk aankon. Ik wil te snel langs alle "obstakels" in plaats van dat ik er rustig en aandachtig de tijd voor neem om dingen af te ronden. Ik heb nu een goede afweging gevonden tussen hard werken en rust pakken. Ik zit zelf een stuk lekkerder in mijn vel en op de werkvloer gaat het ook een stuk beter. Wat een droom wel niet kan doen...

Ik ben benieuwd of dit herkenbaar is en ik hoop dat je hier wat aan hebt!

6 jaar geleden
Beheerder

Eraf vliegende wielen wijzen meestal op overbelasting.
Zig zag rijden verminderd de snelheid.
Vrachtwagens zijn ballast of macho's (draken)
Als het onbewuste de hindernissen vermeerdert moet het ego inhouden.
Tegen een vrachtwagen kun je niet op, dat houdt in dat het ego die hindernissen zelf veroorzaakt.
Omdat manlief aan het stuur zit (van je leven) lijkt het erop dat jij geen invloed hebt op het rijgedrag en hij de gang van zaken bepaalt.
Waarom stuur je zelf niet? De auto is deels de gezinsstructuur maar tegelijk ook je psyche.