Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Doorgebrande laptop

6 jaar geleden

In mijn droom had ik een USB stick gekregen of gekocht waardoor je blijkbaar toegang kon krijgen tot alle films op illegale wijze. (Zou ik in het echt al niet vertrouwen, en ik kijk nog altijd via de legale manier.) Mijn laptop kon die USB stick niet aan en brandde ineens helemaal door, nu weet ik dat een defect apparaat kan wijzen op iets aan je eigen lichaam. (Ik heb mijn hele leven al een beperking in mijn benen.) Ik riep in de droom ook mijn vader en zei iets in de zin van: "Mijn laptop doet raar!" Daar zie ik een link naar een eeuwige discussie tussen mij en mijn vader. Vroeger waren er geen digitale schermen & Netflix en zo, dus hij snapt af en toe niet dat wij zoveel series kunnen volgen etc.. Maar ik snap het volgende deel van mijn droom niet helemaal.

Normaal gesproken kun je niets meer met een doorgebrande laptop doen. Maar wonder boven wonder had hij nog beeld dus ik kon mijn belangrijke bestanden (Mijn geschreven verhalen, waarvan ik in het echte leven ook de kopieën op andere media regelmatig ververs..) nog veilig stellen door die door te sturen via e-mail zodat ik ze overal kon openen. De vonken vlogen er vanaf dus uiteraard deed ik dit voorzichtig.

Iemand die mij het zou kunnen verduidelijken? Wat zien jullie hier in?

6 jaar geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. De usb werkt als een sleutel. Illegaal is als de onderwereld en is het onbekende. De laptop geeft idd. je 'zijn' en gemoedstoestand aan, waarbij de laptop het niet aankan. Je probeert in je fantasie uit je dak te gaan door dingen te toen die tegen het randje aan zitten, maar het lastige is dat je dood eerlijk bent en het toch niet durft. De series brengen je even naar die andere wereld. Even uit de realiteit zijn geeft je ontspanning.

6 jaar geleden
Beheerder

Het beeld van uitbranden geeft teveel stress en/of spannende films aan.
Een computer is een stukje verstandelijke logica.
Via de laptop ben je verbonden met het (collectieve) onbewuste.
Soms is het beter als het ding uitbrandt zodat je wat meer in de realiteit leeft in plaats van in een virtuele werkelijkheid.
Je neemt teveel op en dat kun je niet aan.
We spreken wel over geestelijke hygiëne. Dat zijn dus zaken mijden die je uit je evenwicht brengen.
Het lijkt mij dat die "ontspanning" een ongezonde vorm van spanning is geworden en het ding op hoogspanning staat.
Een USB stick kan als een fallische sleutel worden gezien.
Ook al kijk je in werkelijkheid legaal is het toch iets illegaals want de inhoud zal wel niet zo kosher zijn.
Ik weet niet wat je bekijkt maar films staan bol van de criminaliteit en vele zaken die je in werkelijkheid niet zou doen want dat spoort niet met je "brave gedrag". Het ethische conflict dat hierdoor ontstaat veroorzaakt terecht een storing.

6 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Vrijdag staat me iets te gebeuren wat al lang van te voren voor veel spanning zorgt, onbewust gezien te veel blijkt. Dus ik dacht al dat het daar iets mee te maken had.