Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

fijne droom die ineens overgaat in een nachtmerrie

Susanne
23 november 2017

Ik droomde deze week van een heuvel van zand of sneeuw waar ik op danste en vanaf naar beneden gleed. Ik was blij en vrolijk, en had plezier. Daarna klom ik de heuvel weer op zonder enig probleem en kwam in het water terecht, waar ik onder water liep en genoot van de vissen.
Er was een klein oranje visje dat steeds tegen me aanzwom, en ik draaide me om om te zien wat er tegen me aan stootte, waardoor ik het visje een zwiep gaf en het tegen de grond kwakte. Daar bleef het even liggen en ik was bang dat het dood was. Maar toen bewoog hij weer en ik was opgelucht.
Het kleine visje kwam weer naar me toe zwemmen en tikte weer telkens tegen mijn linkerschouder, een beetje agressiever nu.
Ik draai me weer om om te zien wat er aan de hand is, en zie dat het kleine schattige visje scherpe piranha-tandjes heeft. Op dat moment werd ik met een schreeuw wakker en durfde niet meer te slapen.

Heeft iemand een idee dat dit te betekenen heeft?

23 november 2017
Beheerder

Denk dat het visje om aandacht vraagt.
Water is het onbewuste.
Maar jij bent degene die het visje een zwieper geeft.
Daarna is het visje minder vriendelijk en laat de tandjes zien.
De kleur staat wellicht in verband met de lagere chakra's?
Dat wijst al snel naar seksuele inhouden.
De vis is een vruchtbaarheidssymbool.
Je kunt het water ook als baarmoeder duiden.

Je glijdt van een energetische hoogte omlaag in het water van het onbewuste.
Misschien van ijs en sneeuw naar dooi en water?
Oranje is een dynamische levenslustige kleur.
Daarom is het vrijende visje wellicht zo speels.

Misschien is het visje een spermatozoa?
Je wilt dat niet.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 23 november 2017 door Sheherazade.

23 november 2017

Zand en sneeuw is niet altijd solide. Je kunt er wel makkelijk overheen lopen, maar denk om de valkuilen. Je geniet en kijkt in het onbewuste. De vissen geven vruchtbaarheid weer. In het hindoeïsme is oranje is de heilige kleur die wordt geassocieerd met saffraan. Dus heel kostbaar. Toch knaagt (piranha tandjes) er iets aan je. Het kan gaan om een eigenschap van jezelf of een situatie die je niet bevalt.

Susanne
23 november 2017

Er zit denk ik wel iets in. In mijn huidige relatie (huwelijk) ben ik niet tevreden... sterker nog... ik ben verliefd op iemand anders.
Als mijn man behoefte heeft.... duldt hij geen tegenspraak, terwijl ik liever ergens anders ben.
Dat knaagt, dat maakt van het mooie ineens iets agressiefs.

Ik denk dat ik hier wel wat mee kan :)