Reageer op: Grote zwarte ooievaar met mijn hond als prooi

Forums Algemeen Grote zwarte ooievaar met mijn hond als prooi Reageer op: Grote zwarte ooievaar met mijn hond als prooi

Esme
Moderator

De telefoon staat voor communicatie. Je kijkt vanuit je dakraam naar de tuin dat staat voor rust. Dat is je visie. Je vindt rust in jezelf. Het meisje staat symbool voor vrouwelijke eigenschappen zoals je eigen zorgzaamheid.

Ooievaars bouwen hun nesten hoog van de grond. Een karrenwiel op een paal voldoet goed, maar in vroeger tijden wilden ze ook nog wel een op de daken van een woning hun nest bouwen. Wanneer dat gebeurde, geloofden de mensen dat de bewoners van de “gelukkige” woning een goed jaar tegemoet zouden gaan, geen enkel onheil kon hen treffen. De oogst zou overdadig zijn, de bliksem zou het huis voorbijgaan. In Duitsland geloofde men zelfs in de Middeleeuwen, dat de ooievaar branden zou voorkomen en is een vruchtbaarheid symbool. Maar zoals je het in je droom manifesteert lijkt de ooievaar meer een roofvogel. Arenden werden en worden veel gebruikt als symbool door landen en organisaties, omdat ze macht, kracht, schoonheid en onafhankelijkheid zouden uitstralen.