Reageer op: Achtervolgd

Forums Nachtmerries Achtervolgd Reageer op: Achtervolgd

Esme
Moderator

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven.

Achtervolgd worden door een jongen betekend, dat je achtervolgd wordt door mannelijke eigenschappen, die je niet zint. Het zijn eigenschappen die nog niet geïnterfereerd zijn in jezelf zoals, assertief zijn, competitief en ratio. Je bezit meer de liefelijke vrouwelijke karaktereigenschappen. De stok is als een staf is een fallus symbool. Een fallus is een beeldje van de mannelijke geslachtsorgaan. Deze heeft vruchtbaarheid als betekenis. Dus de mannelijke eigenschappen zitten in de koker. Later in de droom kom je de jongen weer tegen met een kwaadaardige grijns. Hij baart je angst en dat is de angst om die mannelijke eigenschappen, waar ik het net over had, toe te laten. Het is dan meer een geestelijke pijn. Later in de droom overwin je de jongen en zal je door de jaren leren, om meer voor jezelf op te komen.

Je zusje en oma zijn steun en toeverlaat. Daarom droom je over ze en de flat waar je oma woonde. Het zijn leuke herinneringen. Het grasveld en de tenten staat voor vrijheid en terug naar de natuur. Terug gaan naar je basis, wat heel goed is, omdat je dan dieper naar jezelf leert te komen. Daarmee bedoel ik dat je minder in je fantasieën leeft en meer alles vanuit de realiteit bekijkt. De schoolreis is de reis van levenslessen. De cactusveld staat voor geestelijke pijn. Maar daar leer je van. Soms is er in het leven pijn. De pijn die je ervaart van je oma die ziek is en het feit dat je moeder door wilt gaan met een andere man. Maar door de jaren zal je het kunnen accepteren en leer je het los te laten.

Laat me weten of je het kan plaatsen. Ik ben benieuwd naar je antwoord.